Shrap-Drakers Fishing Forum
Docieranie silnika
#1
Był bym wdzięczny jak by ktoś podzielił się ze mną swoją tajemną wiedzą w sprawie docierania silnika. Mam instrukcję ale jest ona nie do końca jasna dla mnie. Poza instrukcją ważne są też spostrzeżenia i rady ludzi co robili to zapewne nie raz. Dziękuję z góry i czekam na wasze porady! Dodam że silnik to 4-suw Mercury 3.5 KM.
Odpowiedz
#2
Teoretycznie kupujac silnik powinienes kupic go juz dotartego fabrycznie na sucho.
A samemu docieraj go plywajac łodka bez zbyt duzego obciazenia i na niepelnych obrotach
Wazne jest aby kontrolowac temperature wyplwajacej wody z niego
No i nie szrpac gazem tylko plynnie zmieniac jego wartosci
Producenci roznie podaja ilosc godzin do przeplywania na dotarciu tu musisz zerknac do instrukcji
Po tych kilku godzinach oddaj silnik na serwis wymienia zazwyczaj olej w spodzinie i cylindrach filtr paliwa oraz swiece i zrobia drobna regulacje

ja zazwyczaj docieram silnik na wolnych obrotach wstawiam go do beczki z woda i niech sobie tak z godzinke popyrka
Odpowiedz
#3
Przy zakupie silnika miałem tzw.przegląd zerowy czyli zalanie olejem i sprawdzenie pracy ogólnej slnika.
Następnie we własnym zakresie (o ile dobrze pamiętam) 5 godzin pracy w beczce.Po dziesięciu godzinach pływania na pół mocy przegląd techniczny wym.oleju i regulacja w serwisie.Teraz co sezon wymiana oleju w silniku i przekładni(plus ewentualna regulacja). Firma silnika: SEAKING 5KM
Odpowiedz
#4
no tak to jest zazwyczaj przy wiekszosci silnikow
tylko ze ten przeglad techniczny po 5 godzinach to bardzo wazna sprawa czesto wychodza rozne kwiatki na nim
Odpowiedz
#5
Dzięki za podpowiedzi, właśnie się doczytałem że pierwszy przegląd po dotarciu mam po 20 godzinach.
Odpowiedz
#6
Pamiętać jednak należy że opisana godzina w instrukcji jest to moto godzina na którą składa się 3 x 20 minut na różnych prędkościach tzn. minimalnej, średniej i maksymalnej tak więc to trochę więcej niż godzina zegarowa
a żeby nie było później płaczu że silnik muli radzę od czasu do czasu po kawałku przepłynąć na maksa żeby silnik wypracował swoje.
Pozdrawiam
GARBUS
garbus@shrap.pl
GARBUS-FISHING
Odpowiedz
#7
Zamierzam 1 maja pływać od 6 rano do 21 więc przeoram ten silnik i to porządnie. Nie wiem tylko ile benzyny zabrać ze sobą, jeszcze nie mam tego wyczucia na temat spalania. W instrukcji producenta nie ma nic o spalaniu.
Odpowiedz
#8
zależy jak będziesz pływał ale pewnie musisz liczyć max 1l/hUsmiech
Odpowiedz
#9
moim zdaniem nie zużyjesz więcej jak 3 litry za cały dzień
Pozdrawiam
GARBUS
garbus@shrap.pl
GARBUS-FISHING
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ustawienie wysokości silnika elektrycznego rybakaw 4 6.020 01-02-2015, 18:58
Ostatni post: qbanerra
  Przechowywanie silnika spalinowego i akumulatora żelowego przez zimę rybakaw 14 12.466 19-11-2014, 22:31
Ostatni post: pawcio
  kupię część do silnika jaco 6 6.504 19-07-2014, 14:57
Ostatni post: jaco
  naprawa silnika kris82 0 3.102 24-03-2014, 17:28
Ostatni post: kris82
  Prośba o pomoc w wyborze silnika spalinowego caster 79 91.129 07-03-2014, 08:09
Ostatni post: Peter
  Wyciszenie silnika zaburtowego? Peter 9 18.516 04-05-2013, 22:03
Ostatni post: Bizonik
  Pro Marine 290 - Wybór silnika spalinowego popek1990 7 13.314 30-11-2012, 22:47
Ostatni post: Peter


Shrap-Drakers.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone © 2024.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki.