Liczba postów: 300
Liczba wątków: 0
Dołączył: 05-03-2011
Reputacja:
0
Specjalizacja: Spinning/Feeder
Łowiska: J.Mokre,J.Uplik,Narew,ZZ.
Miejscowość: Warszawa
20-04-2011, 17:30
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-04-2011, 17:31 przez cyrax.)
Był bym wdzięczny jak by ktoś podzielił się ze mną swoją tajemną wiedzą w sprawie docierania silnika. Mam instrukcję ale jest ona nie do końca jasna dla mnie. Poza instrukcją ważne są też spostrzeżenia i rady ludzi co robili to zapewne nie raz. Dziękuję z góry i czekam na wasze porady! Dodam że silnik to 4-suw Mercury 3.5 KM.
Liczba postów: 1.599
Liczba wątków: 0
Dołączył: 30-11-2009
Reputacja:
0
Specjalizacja: spinning
Łowiska: tam gdzie przyroda obdarza odpoczynkiem
Miejscowość: Warszawa
Teoretycznie kupujac silnik powinienes kupic go juz dotartego fabrycznie na sucho.
A samemu docieraj go plywajac łodka bez zbyt duzego obciazenia i na niepelnych obrotach
Wazne jest aby kontrolowac temperature wyplwajacej wody z niego
No i nie szrpac gazem tylko plynnie zmieniac jego wartosci
Producenci roznie podaja ilosc godzin do przeplywania na dotarciu tu musisz zerknac do instrukcji
Po tych kilku godzinach oddaj silnik na serwis wymienia zazwyczaj olej w spodzinie i cylindrach filtr paliwa oraz swiece i zrobia drobna regulacje
ja zazwyczaj docieram silnik na wolnych obrotach wstawiam go do beczki z woda i niech sobie tak z godzinke popyrka
Liczba postów: 73
Liczba wątków: 0
Dołączył: 10-11-2010
Reputacja:
0
Specjalizacja: spining
Łowiska: Zegrze,Wisła,Narew,Bug
Miejscowość: Warszawa-Praga Południe
Przy zakupie silnika miałem tzw.przegląd zerowy czyli zalanie olejem i sprawdzenie pracy ogólnej slnika.
Następnie we własnym zakresie (o ile dobrze pamiętam) 5 godzin pracy w beczce.Po dziesięciu godzinach pływania na pół mocy przegląd techniczny wym.oleju i regulacja w serwisie.Teraz co sezon wymiana oleju w silniku i przekładni(plus ewentualna regulacja). Firma silnika: SEAKING 5KM
Liczba postów: 1.599
Liczba wątków: 0
Dołączył: 30-11-2009
Reputacja:
0
Specjalizacja: spinning
Łowiska: tam gdzie przyroda obdarza odpoczynkiem
Miejscowość: Warszawa
no tak to jest zazwyczaj przy wiekszosci silnikow
tylko ze ten przeglad techniczny po 5 godzinach to bardzo wazna sprawa czesto wychodza rozne kwiatki na nim
Liczba postów: 300
Liczba wątków: 0
Dołączył: 05-03-2011
Reputacja:
0
Specjalizacja: Spinning/Feeder
Łowiska: J.Mokre,J.Uplik,Narew,ZZ.
Miejscowość: Warszawa
Dzięki za podpowiedzi, właśnie się doczytałem że pierwszy przegląd po dotarciu mam po 20 godzinach.
Liczba postów: 449
Liczba wątków: 0
Dołączył: 21-04-2011
Reputacja:
0
Specjalizacja: spininng, casting, mucha
Łowiska: nawet w kałuży gdy życie mnie nuży
Miejscowość: z wody
Pamiętać jednak należy że opisana godzina w instrukcji jest to moto godzina na którą składa się 3 x 20 minut na różnych prędkościach tzn. minimalnej, średniej i maksymalnej tak więc to trochę więcej niż godzina zegarowa
a żeby nie było później płaczu że silnik muli radzę od czasu do czasu po kawałku przepłynąć na maksa żeby silnik wypracował swoje.
Liczba postów: 300
Liczba wątków: 0
Dołączył: 05-03-2011
Reputacja:
0
Specjalizacja: Spinning/Feeder
Łowiska: J.Mokre,J.Uplik,Narew,ZZ.
Miejscowość: Warszawa
Zamierzam 1 maja pływać od 6 rano do 21 więc przeoram ten silnik i to porządnie. Nie wiem tylko ile benzyny zabrać ze sobą, jeszcze nie mam tego wyczucia na temat spalania. W instrukcji producenta nie ma nic o spalaniu.
Liczba postów: 449
Liczba wątków: 0
Dołączył: 21-04-2011
Reputacja:
0
Specjalizacja: spininng, casting, mucha
Łowiska: nawet w kałuży gdy życie mnie nuży
Miejscowość: z wody
moim zdaniem nie zużyjesz więcej jak 3 litry za cały dzień