Shrap-Drakers Fishing Forum
Górny wymiar ochronny
#1
bardzo ciekawy filmik http://www.wedkarstwotv.pl/wedkarstwotv-przeglad/spolecznosc/120-okiem-wedkarza-gorny-wymiar-ochr
Odpowiedz
#2
Nie znam się, może część argumentów jest w jakiś sposób sensowna czy logiczna.
Ale wypowiedzi tego pana, ważnego ichtiologa w PZW nie nastrajają optymistycznie.
Oto co mozna z tego zrozumieć:
1) Najważniejsza jest Racjonalna Gospodarka Rybacka.
2) Dużą rybę należy bezwględnie zabrać bo szkodnik i słaby dawca genów następnym pokoleniom.
3) Zabierając rybę powodujemy polepszenie jakości środowiska poprzez zabranie szkodliwych azotu i fosforu w niej zawartych.
4) Zabierając wielkiego suma robimy dobrze, bo on zjada tarłowe szczupaki.
5) Zabierając dużego szczupaka robimy dobrze, bo on zjada.... głównie szczupaki.
6) Jak ktoś chce wypuścić dużą rybę, to.... przecież ma prawo.
7) Wprowadzenie górnego wymiaru i tak nie ma w Polsce sensu, bo kto upilnuje tego przepisu.

A jedna rzecz mi się podobała: zwiększenie dolnego wymiaru ochronnego.

Ale ogólnie biorąc pod uwagę, że ten pan to przedstawiciel PZW - na górny wymiar ochronny ryb w najbliższej dekadzie nie mamy co liczyć.
Odpowiedz
#3
Mario powiem Ci że naprawdę ciekawy jest ten filmik na temat górnego wymiaru.OkokI jestem sklony przychylić się do tej sugesti że najlepiej będzie jak wszyscy dojdziemy do tego że sama kultura i dojrzałość każdego z nas do wypuszczenia takiej ryby zrobi więcej niż wprowadzenie tego ochronnego wymiaru.Mysli
Odpowiedz
#4
a moim skromnym zdaniem, bardzo dobrym pomysłem jest zwiększenie dolnego wymiaru ochronnego. Co do samej kultury, i wychowania, to chyba nalezy zacząć już w szkole podstawowej , a to i tak nie daje pewności, bo jak młody ma ch...owy przykład u tatusia to i tak nic z tego nie będzie Smutny

według mnie pewnym rozwiązaniem które zmusiło bym do przestrzegania przepsiów są ogromne kary finansowe, których złamanie dało by do myślenia czy opłaca się być mięsiarzem ...
Odpowiedz
#5