Shrap-Drakers Fishing Forum
Serwis kołowrotków - wieści z warsztatu Micka
#21
(20-06-2014, 08:08)rapa napisał(a): Akurat ta buteleczka jest "prezentacyjna" także kto mnie złapie nad wodą i ma pletkę Varivasa może się "zakonserwować" i poczuć różnicę ROTFL

Ja chcę Cię złapać nad wodą, mam pletkę Varivasa i chciałbym się "zakonserwować" i poczuć różnicęCwaniakHejkaHura

Natomiast wracając do wątku głównego - REWELACYJNIE wygląda Twój warsztat serwisowy, tak właśnie sobie wyobrażam miejsce gdzie z ufnością oddałbym swój sprzęt do konserwacjiHura
Odpowiedz
#22
(20-06-2014, 08:08)rapa napisał(a): Akurat ta buteleczka jest "prezentacyjna" także kto mnie złapie nad wodą i ma pletkę Varivasa może się "zakonserwować" i poczuć różnicę ROTFL

Tylko pamiętajcie żeby po spryskaniu linki dać jej wyschnąć przed łowieniem. Inaczej płyn nie zdąży stworzyć powłoki na lince i po kilku rzutach będzie wypłukany. Wówczas efekt jest żaden. Nakładać też powinno się na suchą linkę. Usmiech
Odpowiedz
#23
Jasne Haha dlatego szło jeszcze na szpulkę przed nawinięciem. A jak mówią na filmach "szybko i głęboko penetruje" i po chwili można nawijać. Nie wiem na ile wystarczy pierwsza powłoka bo instrukcja mówi o poprawieniu co jakiś czas... Więc jakiś czas pokaże bo jeszcze nie miałem do czynienia z tym produktem.

@ Pawle zabieg jest bezbolesny i bardzo szybki a na pewno będziesz zadowolony. W sumie niedawno wpadłem na ten pomysł żeby płyn pokazywać nad wodą Mysli Najlepsza reklama to przekonać się na własnej plecionce jak to działa Tak
Odpowiedz
#24
Kolejne wieści z warsztatu Usmiech
Dziś kultowy kołowrotek- TWINPOWER 4000, model 2011 prosto z kraju kwitnącej wiśni Usmiech

   

Zadanie jakie dostałem jest dość niecodzienne - przesmarować nowy kołowrotek prosto ze sklepowej półki...
Zapytacie się "po jaką cholerę smarować nowy kołowrotek??" I słusznie... choć nie do końca Usmiech

Shimano TWINPOWER jest zaopatrzony w port smarowania na korpusie (strzałka na zdjęciu poniżej). Producent liczy na to, że użytkownik będzie z niego regularnie korzystał i wkraplał tam odrobię oliwki. Im dłużej użytkowany kołowrotek tym częściej należy go "dosmarowywać". Dlatego główna przekładnia jest praktycznie pozbawiona smaru. Takie rozwiązanie ma swoje korzyści: delikatne i lekkie smarowanie daje bardzo płynną pracę kołowrotka. Jeśli jednak użytkownik nie będzie właściwie dbał (smarował) swojego TP, jego żywot może być niestety dość krótki...

   

Zanim jednak o smarowaniu, zerknijmy na szczegóły budowy:

   

Z ciekawszych rzeczy - 2 łożyska na pinionie, w tym jedno w miejscu mocowania pinionu w korpusie kołowrotka (nr 2). Główne łożysko rotora zaopatrzone w gumowe osłonki (nr 1) - to dobry pomysł, ponieważ niezabezpieczone łożyska rotora częściej wymagają wymiany. Z kolei przekładnia ślimakowa na tulejach zamiast łożysk... szkoda.

Po wyczyszczeniu, wypłukaniu i osuszeniu warto nanieść powłokę antykorozyjną na korpus kołowrotka oraz rotor.

   

Po osuszeniu możemy przystąpić do smarowania...
Przesmarowanie takiej konstrukcji kołowrotka jest dość trudnym zadaniem. Producent z premedytacją nasmarował go bardzo oszczędnie chcąc zrobić na kupującym wrażenie, kiedy ten weźmie go do ręki w sklepie. Zatem jeśli przesmarujemy go solidnie i do tego nieodpowiednim smarem możemy popsuć naszemu Twinkowi płynność pracy, a sobie przyjemność z łowienia. Czy istnieje zatem jakieś rozwiązanie, które pozwoli nam pogodzić zachowanie jakości pracy kołowrotka z ograniczonym zmuszaniem użytkownika do częstego dolewania oliwy??? Owszem, nawet kilka... Usmiech

Opcja 1: smarowanie na sucho za pomocą dwusiarczku wolframu - to bardzo innowacyjny sposób smarowania, polegający na naniesieniu warstwy dwusiarczku na wszystkie pracujące części przekładni w korpusie (zero smaru). Bardzo pracochłonne, ale praktycznie raz zrobiony tak kołowrotek nie będzie wymagał już smarowania przekładni w przyszłości.

Opcja 2: lekki smar molekularny, który wiąże się z powierzchnią metalu, przez co nie jest ścierany z pracujących powierzchni przekładni. Dzięki temu smaruje znacznie dłużej niż smar konwencjonalny i nie wymaga tak częstego "do oliwiania". Jednocześnie daję bardzo fajną płynną pracę.

Obecnie testuję opcję nr 1 na własnych kołowrotkach od początku sezonu, więc oszczędzę Mariuszowi zbyt innowacyjnych eksperymentów na jego TP, choć wyniki moich eksperymentów póki co są zachęcające Usmiech.

Zatem padło na opcję 2
Zastosowane smarowanie - Quantum HS

   

W przypadku mechanizmu spustu kabłąka - tradycyjnie ciężki smar. Najważniejsze jest właściwe nasmarowanie sprężyny i powierzchni tarcia.

   

Z kolei rolkę kabłąka smarujemy znów na lekko, z większa ilością oliwki - znów Quantum.

   

Ciekawym rozwiązaniem w TP jest port do smarowania (oliwienia) rolki kabłąka (strzałka):

   

Hamulec w TP na podkładkach z włókniny - warto w przyszłości wymienić na matę węglową (carbontex):

   

Zostało tylko jeszcze nanieść "odżywkę" na linkę - tu Varivas od @rapy

   

I gotowy... wyszło okej Usmiech

   
Odpowiedz
#25
Pierwsze kroki z "zabawą" w serwis kołowrotków mam za sobą. Zdążyłem posmakować, że to nie jest taka prosta i oczywista sprawa. Cieszę się, że to do Ciebie trafił mój Viento.
Pozdrawiam,
Walkor
Odpowiedz
#26
A pytanie do Micka mam czy rozbierałeś kiedyś Daiwa Theory lub Freams?
Odpowiedz
#27
Bardzo dziekuje, ze TP dostal aż tyle medykamentow do przedłużenia jego żywotności. Postaram sie uzywac zgodnie z przeznaczeniemOczko.
Rzeczowy opis i bardzo dobry kontakt.
Czekam na mlynek i do dzieła.
Okok
Odpowiedz
#28
(24-09-2014, 15:40)rapa napisał(a): A pytanie do Micka mam czy rozbierałeś kiedyś Daiwa Theory lub Freams?

Tych nie rozbierałem jeszcze Usmiech
Odpowiedz
#29
Dawno temu samodzielnie chciałem nasmarować jakiś kołowrotek, zostało kilka części Bezradny od tamtej pory nie smaruje albo liczę na dobre serce i umiejętności któregoś z kolegów.
Odpowiedz
#30
@Sacha
Ja tez spróbowałem.Dwa razy zakończyło sie klapą.Też wolę oddać komuś kto ma do tego więcej zdolności ode mnie.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Lightbulb Serwis kołowrotka Blanek 1 5.462 06-11-2016, 11:05
Ostatni post: okonhel
  Spro Red Arc - serwis bzooora 20 28.135 12-10-2013, 15:19
Ostatni post: Krystek
  Schematy budowy kołowrotków. janek kos 2 10.092 31-03-2010, 21:16
Ostatni post: Novis


Shrap-Drakers.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone © 2024.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki.