Shrap-Drakers Fishing Forum
Silniki zaburtowe - spalinowe (usterki, problemy, naprawa, dobre rady)
#21
Krystek , kiedyś miałem taki sam problem w innym starym silniku , opisze na czym polegał :

Po złałożeniu nowego wirnika , i uszczelek, woda ciekła kolumną a nie z otworu z którego powinna , silnik się grzał, przyczyna była taka:
od obudowy pompy wody w stopie ( tam gdzie gumowy wirnik impeler) odchodziła rurka z gumową przejściówką która powinna trafiać do rurki idącej na górę silnika doprowadzając tam wodę , przy montażu ta gumowa przejściówka zsuneła się i woda była pompowana w kolunę i ciekła wszystkimi mozliwymi miejscami tylko nie tam z gdzie powinna, to była przyczyna.
Nie wiem czy u Ciebie układ chłodzenia jest taki sam ale przypuszczam że to ten problem.
Odpowiedz
#22
(09-04-2012, 17:15)Krystek napisał(a):
(09-04-2012, 17:04)Peter napisał(a): Bizonik, a czym płucze się układ chłodzenia? zwyczajnie wodą pod ciśnieniem czy się dodaje jakiegoś specyfiku w rodzaju odkamieniacza?

Ja słyszałem że zwykłą słodką wodą, ale o czyms takim nie słyszałem. Może faktycznie trzeba dodać jakis specyfik.

Pamiętaj że wirnik od pompy wody masz gumowy, jeśli środek do czyszczenia jest szkodliwy dla gumy to go uszkodzisz, wirnik jest gumowy po to aby mógł się "przekręcić na druga stronę" ja wrzucasz wsteczny.
Wirnik pompy jest napędzany wałkiem który daje napęd na przekładnie , więc obraca się w lewo i w prawo w zależności czy płyniesz do przodu czy na wstecznym.

w tym linku można zobaczyć jak to wszystko wygląda , jest też przejściówka o której wspominałem poprzednio pod nazwą "water pipe guide tube"

http://www.ar15.com/archive/topic.html?b=10&f=15&t=648511

Gość na koniec w tym linku co wkleiłem pisze aby zwrócić uwage na tą rurkę przejściówkę.
Odpowiedz
#23
Kolego pompę wody masz przed skrzynią biegów i wirnik pompy wodnej kręci się w jedna stronę .
Odpowiedz
#24
(19-04-2013, 17:40)doman napisał(a): Kolego pompę wody masz przed skrzynią biegów i wirnik pompy wodnej kręci się w jedna stronę .

No tak , wałek przeciez wchodzi od góry w pompę , pamiętam jak rozbierałem ten silnik i kreciłem wałkiem w jedną i drugą stronę to wirnik swobodnie się przekręcał na obie strony , ale przeciez napęd tylko przechodzi przez pompę.
W każdym razie przyczyną opisaną jak wyżej była ta przejściówka w obudowie pompy.
Odpowiedz
#25
Witam kolegów.
Mam problem z YAMAHĄ 6km z 2012r 4-sów. Zauważyłem, że za każdym razem gdy gaszę silnik na wodzie pojawia się plama (oleju) zdjąłem czapę i zobaczyłem, że gdzieś cieknie olej. po ok 30m/h pływania dolałem 50ml. A ogólnie mieści się 600ml. Wytarłem wszytko do zera tak aby silnik w środku był suchy , korek dokręcony i znów po ok 5 godzinach trolingowania zdjąłem czapę. Znów pojawia się olej. Nie wiem skąd może być wyciek ale wydaje mi się , że gdzies z "góry " silnika. ktoś ma może wiedzę skąd "olej cieknie". Czy Konieczna jest wizyta w serwisie ?.
Odpowiedz
#26
A nie przesadziłeś przypadkiem z poziomem ? 1 do 2 cm na bagnecie to max, inaczej będzie wywalać.
Odpowiedz
#27
(04-07-2013, 10:48)hubert napisał(a): Witam kolegów.
Mam problem z YAMAHĄ 6km z 2012r 4-sów. Zauważyłem, że za każdym razem gdy gaszę silnik na wodzie pojawia się plama (oleju) zdjąłem czapę i zobaczyłem, że gdzieś cieknie olej. po ok 30m/h pływania dolałem 50ml. A ogólnie mieści się 600ml. Wytarłem wszytko do zera tak aby silnik w środku był suchy , korek dokręcony i znów po ok 5 godzinach trolingowania zdjąłem czapę. Znów pojawia się olej. Nie wiem skąd może być wyciek ale wydaje mi się , że gdzies z "góry " silnika. ktoś ma może wiedzę skąd "olej cieknie". Czy Konieczna jest wizyta w serwisie ?.

Pierwsza wolna myśl to czy przewożąc/kładąc silnik robisz to na przeznaczoną do tego stronę (nie wiem czy jeszcze dotyczy to yamahy, w mercurym są stopki i można kłaść tylko na jeden bok), druga myśl skoro silnik jest z 2012r to katuj go ile wejdzie i niczym nie wycieraj. Zarzyga się olejem jedź do serwisu niech sprawdzają - pamiętaj tylko nie dolewaj oleju ponad max.
Odpowiedz
#28
Ten konkretny model silnika można przewozić na lewej i prawej stronie, mam taki sam silnik w zeszłym roku pracował bez zarzutu cały sezon , zero jakichkolwiek wycieków , coś musi być nie tak, jeśli poziom oleju jest prawidłowy to zrób tak jak Hubert napisał , patrz po prostu skąd ten olej leci , musi być coś widać.
Odpowiedz
#29
Witam!

Mam problem z silnikem Mercury 4km 2T.

Pożyczyłem silnik po czym oddano mi go niesprawnego. Nie działa manetka od biegów. silnik został na biegu i nie można zmienić go na jałowy bądź na wsteczny. Bliższe okoliczności tego jak to się stało nie są mi znane. podobno stało sie to między jednym a drugim pływaniem ale coś czuję że nie mówią mi prawdy. Czy jest w stanie ktoś pomóc w tym temacie? Od czego zacząć bo ja jestem zielony a i do serwisu nie bardzo mam jak i gdzie go oddać.

Z góry dzięki za pomoc!
Odpowiedz
#30
Sprawdz czy jest sprawny popychacz zmiany biegu w kolumnie
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Naprawa łódki z laminatu Robson 35 50.774 18-08-2016, 15:59
Ostatni post: janek kos
  Silnik Tohatsu 3,5km,naprawa icewin 1 5.812 16-05-2016, 21:17
Ostatni post: bysior
  naprawa silnika kris82 0 3.102 24-03-2014, 17:28
Ostatni post: kris82
  Silnik Zaburtowy naprawa icewin 8 9.128 08-10-2013, 08:38
Ostatni post: psr18gh
  Naprawa pontonu czermin 4 11.138 03-07-2013, 19:57
Ostatni post: Krystek


Shrap-Drakers.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone © 2024.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki.