Wędkarstwo Moją Pasją!

Najnowsze artykuły, opowiadania i newsy

Sezon 2014 w pigułce.

Zeszły sezon to przede wszystkim dwa postanowienia. Pierwsze to czerwiec poświęcić na świadome łowienie sandaczy. Sandaczy w ilościach większych niż jeden na pół nocy. Drugie postanowienie i zarazem najważniejsze to świadome łowienie sumów. Sumów przez duże "S". Czy się udało?

Autor: chojny83, opublikowano 2015-03-16 18:47:50

Woblerem po rzece

W kalendarzu już marzec, za oknem też powoli widać, że do wiosny mamy zdecydowanie bliżej niż dalej. Nadchodzi więc coroczny wędkarski „czas zbrojeń”. Mam nadzieję, że tym tekstem pomogę nieco mniej doświadczonym wędkarzom we właściwym przygotowaniu się do sezonu spinningowego…

Autor: Paweł, opublikowano 2015-03-07 12:44:56

Rybomania 2015

Po udanych targach Rybomania w roku ubiegłym skompletowaliśmy zalogę na tegoroczną edycję już w połowie stycznia. Tym razem szczęśliwie mieliśmy zaproszenia na piątek a więc w halach luz-blues w porównaniu do weekendu '14. Jest jednak i minus tego dnia - wstępem do relacji z targów miały być hostessy jednak w ten...

Autor: Peter, opublikowano 2015-02-08 17:56:55

Artykuły / Sprzęt

VARIVAS Avani Casting PE

Na początku sezonu 2014 na polskim rynku wędkarskim pojawił się oficjalny dystrybutor mało znanej w naszym kraju japońskiej marki VARIVAS, która oprócz odzieży i akcesoriów muchowych w swojej ofercie posiada również skierowane do spinningistów plecionki. Nie byłbym sobą gdybym przepuścił taką okazję i nie zapoznał...

Autor: bysior, opublikowano 2015-01-26 13:33:29

Newsy

Rybomania Lublin 2014 - podsumowanie

Pierwsza, lubelska edycja Targów Wędkarskich RYBOMANIA przeszła do historii okrzyknięta wielkim sukcesem! Wszystko wskazuje na to, że wydarzenie na stałe wpisze się w kalendarz imprez, stanowiąc miejsce spotkań miłośników wędkarstwa z Lublina, ościennych województw oraz sąsiadów zza wschodniej granicy.

Autor: bysior, opublikowano 2014-12-02 15:43:10

Artykuły / Opowiadania

Wędkarska dola

Było to w czasach gdy na ryby jeździło się pociągami, Pekaesem, lub najzwyczajniej w świecie, okazją. Ten ostatni sposób wiązał się zawsze z pewnym ryzykiem, nie zawsze bowiem uczynny kierowca jechał akurat tam, gdzie my byśmy sobie tego życzyli. Często było tak, że kierowca stawał na poboczu i oznajmiał, - " ja...

Autor: waldi-54, opublikowano 2014-12-01 10:02:23

Artykuły / Sprzęt

Dragon Nano POWER XT40P - szkoła przetrwania

Do testów na letnie miesiące wybrałem model 2,13 m z c.w. od 18 do 35 gramów. Podczas wędkowania wędzisko wytrzymało agresywny odjazd wściekłego suma w nocy, sprawdziła się na kleniach, sandaczach i także na szczupakach. Mówiąc w skrócie, jedno jest pewne – jeśli chcecie łowić jesienne okazy Nano Power XT40P Was nie...

Autor: bysior, opublikowano 2014-10-03 07:04:29

Artykuły / Metody i triki

Początki mojego jerkowania

Od momentu kiedy zacząłem swoją przygodę ze spinningiem śmieszyły mnie obrazki wędkarzy, pochodzących zwykle z anglojęzycznych krajów, łowiących ryby za pomocą jak dla mnie dziwnie krótkich wędek uzbrojonych w multiplikatory. Nawet nie zdawałem sobie sprawy z tego, że kiedyś i ja sięgnę po tą metodę dostrzegając...

Autor: rybakaw, opublikowano 2014-09-17 09:31:18

Artykuły / Relacje z zawodów

VII Puchar Shrap-Drakers - fotorelacja

2 sierpnia 2014 nad Narwią odbyły się zawody spinningowe o VII Puchar portalu Shrap-Drakers.pl. Upalna pogoda i niski stan wody w Narwi nie zapowiadały najlepszych wyników i zawodnicy musieli się mocno postarać o każdy punkt. Królowały głównie okonie, trafił się również boleń i jaź. Zawodnicy i goście mieli okazję...

Autor: bysior, opublikowano 2014-08-18 10:30:33

Artykuły

Zostań Testerem Dragona - wyniki!

Dziękujemy za duże zainteresowanie konkursem Dragona i za publikację Waszych testów na Shrapie!

Autor: bysior, opublikowano 2014-07-03 07:29:23

Newsy / Zaproszenia na zawody

VII Puchar Shrap-Drakers

Mamy zaszczyt zaprosić wszystkich miłośników wędkarstwa spinningowego na zawody o VII Puchar Shrap Drakers, które odbędą się w dniu 2 sierpnia (sobota) 2014 roku na rzece Narew! Startujemy w Pułtusku - łapiemy na 24 km wody!

Autor: bysior, opublikowano 2014-06-30 21:55:50

Artykuły / Relacje z zawodów

Koło PZW Myszków Miasto - Zawody Wędkarskie dla Dzieci - relacja

W dniu 22 czerwca 2014r. odbyły się po raz 13 Zawody Wędkarskie dla Dzieci z okazji Dnia Dziecka organizowane przez Koło PZW Myszków Miasto – impreza została zorganizowana pod patronatem medialnym portali internetowych o tematyce wędkarskiej www.rybomania.pl, www.wedkuje.pl, www.pikefinder.pl, www.corona-fishing.pl,...

Autor: pzw-myszkow-miasto, opublikowano 2014-06-30 10:36:20

Popularne "Wyprawy wędkarskie"

Hauki czyli szczupak po Fińsku. Finlandia 2013 cz. II

Drugi tydzień w Finlandii był zupełnie inny niż pierwszy turnus. Poczynając od ekipy, poprzez techniki łowienia i same łowiska, na pogodzie...

Dzień Wielkiej Ryby

Wczoraj przespacerowałem się po Wiśle w poszukiwaniu słonecznych kleni i bolków, ale efekty były marne, choć czas spędzony nad Wisłą -...

Wyprawy wędkarskie

Vabank 2 - czyli WróBlanki na Jarkach (cz.1)

Gdyby mi ktoś parę lat temu powiedział, że przejadę ponad siedemset kilometrów specjalnie po to by spędzić trzy doby nad jakimś...

Sierpniowa ryba życia...

Mając chwilę czasu pojechałem zobaczyć co słychać nad moją rzeką. 18 sierpnia, godzina 11.00, pogoda okropna, zimno, wiatr, delikatna...

Szybki wypad ...

Nieplanowany wypad na ryby. Decyzja zapada ... o 5:15 rano, kiedy obudziłem się i nie mogłem zasnąć. Za oknem chmury, nie obłoczki, lecz...

Team Rapa - relacja z Syrsan

Ruszyliśmy w kierunku przystani, na której byliśmy umówieni z naszym gospodarzem. Nad wodą przywitało nas zimno, silny wiatr i pochmurne...

Shrap Drakersi w Nieliszu

Zlot Shrap-Drakersów na zalewie w Nieliszu przeszedł już do historii. Pomimo nie dużego składu osobowego spotkanie było bardzo udane nie...

Powrót po metrówy czyli Finlandia 2012

Po zeszłorocznej, finlandzkiej przygodzie, obiecałem sobie, że muszę tam wrócić w przyszłym roku. Miesiące, tygodnie, dni i godziny... czas...

Letnie spotkanie nad granicznym Bugiem

Już od kilku tygodni nakręcałem się na długo wyczekiwane spotkanie nad Bugiem. Śledzenie prognoz, stanu wody, zbieranie informacji czy da...

Wyprawa na Trocie

Wyprawa na Trocie nad Słupie 2011. Pierwszego dnia Kaczy zaprowadził nas nad rzekę Łupawę, gdzie zaczęliśmy naszą wyprawę. Po jakimś...

Popularne "Metody i triki"

Metody i triki

Trolling - okiem żółtodzioba...

Trolling w ostatnich latach zrobił ogromną furorę wśród wędkarzy. Jest bez wątpienia atrakcyjną alternatywą dla spinningowania. Więc i...

Wywiad z firmą Daiwa

Korzystając z Dni Otwartych firmy Daiwa-Cormoran mieliśmy okazję porozmawiać o nowościach sprzętowych przygotowanych na przyszły sezon i...

Metody i triki

Pasiaste - wiem i nie wiem

Chyba żadne inne ryby nie uczą wędkarzy pokory tak, jak czynią to okonie. Będąc stworzeniami o niebo bardziej nieprzewidywalnymi niż kobiety...

Dłubanie w gąszczu

Majowych szczupaków, nawet mimo długo utrzymujących się, wysokich temperatur, raczej nie szukam na ich letnich, rzecznych stanowiskach....

Metody i triki

Słów luźnych kilka o bocznym troku z plecionką w tle……

Ręka już prawie sprawna. Prawie. Delikatny mikrosek będzie w sam raz na pierwszą od miesiąca całodzienną rybaczkę. W sobotę. A metoda?...

Okulary Solano czyli jak widzieć lepiej i więcej.

Dawno temu dostałem w prezencie wędkarskie okulary firmy Solano. Było to około 8 lat temu. Na początku używałem ich wyłącznie na rybach,...

Jak złowić lina?

Lin to jedna z piękniejszych ryb spokojnego żeru. Ma zwarte mocno zbudowane ciało o szerokim trzonie ogonowym. Oliwkowo-złotą, drobną...

Małym pontonem po wielkiej mazowieckiej Wiśle!

Pływanie po Wiśle niewielką jednostką bez silnika jest cudownym przeżyciem, jedynym w swoim rodzaju. Nie zawsze jednak takie pływanie jest...

Wiślana rewolucja

Wydawać by się mogło, że wędkarstwo to dość stabilne hobby, choć oczywiście podlegające różnego rodzaju zmianom. Coraz to nowe...

Naprawa gum i wobków

Każdy z nas ma jakąś ulubiona "Mega łowną gumę, kilera"... Co zrobić gdy w sklepie jej brak,a ona wygląd jak wrak? Co zrobić z woblerem,...

Popularne "Opowiadania"

Przygotowania do wyjazdu na Szkiery część II

Zastanawiałem się, od czego zacząć drugą odsłonę wyprawy na Szkiery i wybór padł na ubiór-tak ciuchy są zaraz po sprzęcie jednym z...

Boleniowa majówka 2012

W tym roku długi majowy weekend był wyjątkowo… długi. Cieszyło to wszystkich wędkarzy, ale szczególnie spinningistów czekających z...

Jak 1,5 cm uratowalo moją głowę

To miało miejsce równo rok temu 13 grudnia 2009. I jak można powiedzieć że 13 jest pechowy? Okazał się szczęśliwym dniem dla dwóch...

Przekroczyłem półmetek cz. I

Przekroczyłem półmetek, więc tak mnie czasem nachodzi na wspominki... Które teraz, z dystansu paru dekad z wędką, pozwalają na w miarę...

Piechotą po rzece

Witajcie. Pohasałem sobie dwa dni nad opadająca Wisłą. Bolenie całkowicie mnie z ignorowały. Pokazują się tylko maluchy. Kilka brań, a ryb...

Królowa Wisła cz.3 – Na Mazowszu...

Wisła płynie praktycznie przez całą Polską, od gór do morza. Jednak dla mnie najważniejsza jest ta Jej część, która przepływa przez...

Shrap - podsumowanie A.D. 2010

Kolejny rok za nami. Dla Shrapa rok 2010 był przełomowy. Po rocznym rozstaniu się ze stroną, kiedy mogliśmy korzystać tylko z forum - w...

Czekając na nowy sezon

Luty to taki specyficzny miesiąc. Boże Narodzenie, Nowy Rok już za nami i mimo że jeszcze mrozi, pada śnieg to przeczucie podpowiada, że...

Opowiadania

Mazurskie wieści, czyli o tych, co gryzą i co bąblują.....

Warszawę opuszczaliśmy w strugach deszczu. W zasadzie nie w strugach a w małym oberwaniu chmury. W Legionowie jednak nie było już po tym...

W poszukiwaniu straconego czasu

Kolejny słoneczny, sierpniowy poranek dobiegał końca. Po drugiej stronie zatoki dostrzegłem znajoma sylwetkę. Tak, to Pan Piotrek,...

Popularne artykuły wędkarskie

Sprzęt

II Targi Sprzętu Karpiowego Świdnik 2014

W sobotę odbyły się II targi sprzętu karpiowego w miejscowości Świdnik koło Lublina ....

O portalu

Wigilia Shrapa 2012

Panie i Panowie, wspólnie ustaliliśmy, że tegoroczna wigilia Shrapa odbędzie się w dobrze...

Artykuły

Siedem dni siedmiu wspaniałych na Boren

Dwa lata rozkminki, dyskusji, przygotowań i zbierania informacji i ekipy. Siedem dni, siedmiu...

Ostatnio wiadomości na forum

Napisał: Marcin, 2015-05-04 21:32:40

silnik honda 5 km

Napisał: radek233, 2015-05-04 20:59:41

RE: Wieści znad jeziora Kamica (Kamienica, Dargocice)

Napisał: spining, 2015-05-04 19:54:39

Atak okoni, warto zobaczyć.

Napisał: banita, 2015-05-04 17:23:08

RE: Wieści znad jeziora Kamica (Kamienica, Dargocice)

Napisał: banita, 2015-05-04 17:17:15

Napisał: jaco, 2015-05-04 09:40:17

Ostatnio komentowane teksty

skomenował: Paweł

Adam, szczerze, ale zdrowo, zazdroszczę Ci takiego sezonuHura! I nawet nie wypada życzyć lepszego kolejnego bo to wydaje się być niemożliweGlupek. Genialnie połapałeś w 2014-tymOkok. Oglądając i ...

Na wiślanej główce

skomenował: walkor

Tekst z 2012 r. Przeczytałem go dzisiaj. Wg. mnie jeszcze długo nie straci na swojej aktualności. Krótki, ale dał mi dużo do myślenia. Od razu nacisnąłem "dodaj komentarz". To co napisałem kasowałem k ...

Na wiślanej główce

skomenował: bohun2006

Świetnie się czyta takie wspominki.Kiedy byłem młody i gupi,nie bardzo się zastanawiałem nad tym,ciągle byłem nienasycony...,aż raz przeczytałem artykuł w WW Dzikus, jakoś to podziałało na wyobrażnie, ...

skomenował: gusto

świetnie brawo iudanego 2015 sezonuOklaskyOkok ...

skomenował: chojny83

Bartek. Zgadza się, największy sum wyjechał na wobka od Ciebie. To mój ulubieniec, uzbrojony też jest najmocniej. Plan na przyszły sezon jest oczywisty. Pobić rekord Usmiech ...

skomenował: chojny83

skomenował: popeye

Adam piękne ryby, oby sezon 2015 był jeszcze lepszy. Bardzo się cieszę, że największy sumik 2014 wjechał na wobka Maybe Tomorrow, oby było ich jak najwięcej Usmiech ...

skomenował: waldi-54

Piękny sezon, tym co złowiłeś można by obdzielić kilka ostatnich moich sezonów. Brawo,brawo i jeszcze raz brawo.OklaskyOklaskyOklasky:oklasky Życzę Ci aby ten rozpoczynający się sezon, był jesz ...

Popularne artykuły wędkarskie

Obok wędkarstwa

Czy zniknie Carskiej Drogi czar.....?

Być może treść tego artykułu większości z Was wyda się dziwna, a wręcz niezrozumiała...

Spotkanie Jabłonna 14.11.2010.

Było to moje pierwsze spotkanie na tak masową skale z forumowiczami. Zorganizowane szybko bez...

Przekroczyłem półmetek cz. I

Osób online: 91. Zalogowanych Shrap-Drakersów: 3 i 88 Gości.