Wędkarstwo Moją Pasją!

Najnowsze artykuły, opowiadania i newsy

Ni do troka, ni do opadu... Nihonto!

Od kilku lat moja wędkarska pasja została ukierunkowana na metodę spinnigową. Gromadzenie sprzętu zaczęło się standardowo od kija pseudo-szczupakowego. Jednak apetyt na wędkarski oręż rósł w miarę zdobywania doświadczenia oraz wzrostu możliwości finansowych. Starty w zawodach zdecydowanie zmieniły moje podejście do...

Autor: walkor, opublikowano 2015-06-29 20:18:59

Artykuły / Relacje z zawodów

XIV zawody z okazji MIĘDZYNARODOWEGO DNIA DZIECKA organizowane przez Zarząd Koła PZW MYSZKÓW MIASTO pod hasłem NO KILL

Należy podkreślić iż, jest to największa w Polsce impreza organizowana dla dzieci i młodzieży w wieku od 5 do 16 lat. Imprezę podzielono na kategorie wiekowe: od 5 do 14 lat w dyscyplinie spławikowo-gruntowej oraz od 15 do 16 lat w spinningu i sztucznej musze. W tym roku na starcie zawodów zanotowano 366 zawodników w...

Autor: pzw-myszkow-miasto, opublikowano 2015-06-27 18:47:11

Newsy / Konkursy

Nowy cykliczny konkurs!

Panie i Panowie, mam przyjemność zakomunikować, że przyszła pora na pierwsze od długiego czasu zmiany! Od czerwca rozpoczynamy konkurs - cykliczny - miesięczny na najlepszy tekst na blogu!

Autor: bysior, opublikowano 2015-06-11 03:53:22

Artykuły

Wędkarski maj na Pojezierzu Łęczyńsko-Włodawskim.

Zamiast napisać tak jak przystało o "Wędkarskiej majówce", ja postanowiłem napisać o maju, miesiącu wyczekiwanym przez liczne grono "miłośników" wypadów za zębatym drapieżnikiem jakim jest niewątpliwie szczupak.

Autor: waldi-54, opublikowano 2015-06-10 18:36:23

Sezon 2014 w pigułce.

Zeszły sezon to przede wszystkim dwa postanowienia. Pierwsze to czerwiec poświęcić na świadome łowienie sandaczy. Sandaczy w ilościach większych niż jeden na pół nocy. Drugie postanowienie i zarazem najważniejsze to świadome łowienie sumów. Sumów przez duże "S". Czy się udało?

Autor: chojny83, opublikowano 2015-03-16 18:47:50

Woblerem po rzece

W kalendarzu już marzec, za oknem też powoli widać, że do wiosny mamy zdecydowanie bliżej niż dalej. Nadchodzi więc coroczny wędkarski „czas zbrojeń”. Mam nadzieję, że tym tekstem pomogę nieco mniej doświadczonym wędkarzom we właściwym przygotowaniu się do sezonu spinningowego…

Autor: Paweł, opublikowano 2015-03-07 12:44:56

Rybomania 2015

Po udanych targach Rybomania w roku ubiegłym skompletowaliśmy zalogę na tegoroczną edycję już w połowie stycznia. Tym razem szczęśliwie mieliśmy zaproszenia na piątek a więc w halach luz-blues w porównaniu do weekendu '14. Jest jednak i minus tego dnia - wstępem do relacji z targów miały być hostessy jednak w ten...

Autor: Peter, opublikowano 2015-02-08 17:56:55

VARIVAS Avani Casting PE

Na początku sezonu 2014 na polskim rynku wędkarskim pojawił się oficjalny dystrybutor mało znanej w naszym kraju japońskiej marki VARIVAS, która oprócz odzieży i akcesoriów muchowych w swojej ofercie posiada również skierowane do spinningistów plecionki. Nie byłbym sobą gdybym przepuścił taką okazję i nie zapoznał...

Autor: bysior, opublikowano 2015-01-26 13:33:29

Newsy

Rybomania Lublin 2014 - podsumowanie

Pierwsza, lubelska edycja Targów Wędkarskich RYBOMANIA przeszła do historii okrzyknięta wielkim sukcesem! Wszystko wskazuje na to, że wydarzenie na stałe wpisze się w kalendarz imprez, stanowiąc miejsce spotkań miłośników wędkarstwa z Lublina, ościennych województw oraz sąsiadów zza wschodniej granicy.

Autor: bysior, opublikowano 2014-12-02 15:43:10

Artykuły / Opowiadania

Wędkarska dola

Było to w czasach gdy na ryby jeździło się pociągami, Pekaesem, lub najzwyczajniej w świecie, okazją. Ten ostatni sposób wiązał się zawsze z pewnym ryzykiem, nie zawsze bowiem uczynny kierowca jechał akurat tam, gdzie my byśmy sobie tego życzyli. Często było tak, że kierowca stawał na poboczu i oznajmiał, - " ja...

Autor: waldi-54, opublikowano 2014-12-01 10:02:23

Dragon Nano POWER XT40P - szkoła przetrwania

Do testów na letnie miesiące wybrałem model 2,13 m z c.w. od 18 do 35 gramów. Podczas wędkowania wędzisko wytrzymało agresywny odjazd wściekłego suma w nocy, sprawdziła się na kleniach, sandaczach i także na szczupakach. Mówiąc w skrócie, jedno jest pewne – jeśli chcecie łowić jesienne okazy Nano Power XT40P Was nie...

Autor: bysior, opublikowano 2014-10-03 07:04:29

Artykuły / Metody i triki

Początki mojego jerkowania

Od momentu kiedy zacząłem swoją przygodę ze spinningiem śmieszyły mnie obrazki wędkarzy, pochodzących zwykle z anglojęzycznych krajów, łowiących ryby za pomocą jak dla mnie dziwnie krótkich wędek uzbrojonych w multiplikatory. Nawet nie zdawałem sobie sprawy z tego, że kiedyś i ja sięgnę po tą metodę dostrzegając...

Autor: rybakaw, opublikowano 2014-09-17 09:31:18

Popularne "Wyprawy wędkarskie"

Ostatnia Wyprawa Sezonu

- Na ryby ? - rzekł ze zdziwieniem mój przełożony, kiedy kładłem mu na biurku urlopowy wniosek - Przecież jest koło zera i pada śnieg z...

Misja Weekend

Tak wyczekiwany przez nas wszystkich długi weekend w tym roku wypadł niezwykle korzystnie. Wystarczyło wziąć 3 dni urlopu i korzystać z 9...

Nasze jeziorko

Jeszcze wieczorkiem w sobotę umawiam się ze szwagrem na rano, że wypłyniemy własnymi pływadełkami na nasze jeziorko. Wstaję o godzinie, na...

Szczupaczy Sezon ( Rozpoczęty )

Jak wielu z Was i ja nie mogłem już doczekać się Maja, już od początku kwietnia zerkałem w kierunku szczupakowych przynęt, które...

Spillen cz. II

Pierwszy dzień lekko nas rozczarował, chociaż pod koniec dnia udało nam się zaliczyć po kilka krótkich szczupaczków w każdym razie nie...

Magiczne oblicze Pilicy

Pilica to rzeka mojego dzieciństwa, dorastania i "starości". To na niej nauczyłem się łowić ryby - spławik, grunt, spinning, muszkarstwo....

Pewnego razu

Będąc jeszcze aktywnym członkiem społeczności WCWI pewnego razu a było to na początku lipca, skontaktował się ze mną kolega Paweł...

Z Szalonej punktu widzenia

Moje spotkanie ze Shrap-Drakersami rozpoczęło się pod Auchanem na Modlińskiej... Stamtąd to Rapowska zielona strzała ( Nissan ) pilotowała...

Trociowa inauguracja

To był najkrótszy Sylwester jaki pamiętam, chociaż wcale udany. Latem spędziliśmy rodzinnie kilka tygodni w Rowach, malowniczym nadmorskim...

Szybki wypad ...

Nieplanowany wypad na ryby. Decyzja zapada ... o 5:15 rano, kiedy obudziłem się i nie mogłem zasnąć. Za oknem chmury, nie obłoczki, lecz...

Popularne "Metody i triki"

Metody i triki

Okulary Solano czyli jak widzieć lepiej i więcej.

Dawno temu dostałem w prezencie wędkarskie okulary firmy Solano. Było to około 8 lat temu. Na początku używałem ich wyłącznie na rybach,...

Jak otwarta Księga...

W poprzednim tekście nt. rzekomo tajnych miejsc z pełnym przekonaniem stwierdziłem, że to nie tajemne miejsca są podstawą wędkarskiego...

Metody i triki

Słów luźnych kilka o bocznym troku z plecionką w tle……

Ręka już prawie sprawna. Prawie. Delikatny mikrosek będzie w sam raz na pierwszą od miesiąca całodzienną rybaczkę. W sobotę. A metoda?...

Wiosenna rzeka bez spinningu

Jeszcze się zima nie skończyła. Jeszcze wiosna nie przyszła. Lecz jak przyjdzie - wędkarz musi być gotowy… I ja zamierzam być gotowy! Bo...

Jak złowić lina?

Lin to jedna z piękniejszych ryb spokojnego żeru. Ma zwarte mocno zbudowane ciało o szerokim trzonie ogonowym. Oliwkowo-złotą, drobną...

Boczny trok - trochę inaczej

Jesień. Jakże wyczekiwana przez całe rzesze spinningistów i nie tylko. Marzymy o rekordowych rybach. Ja jednak przewrotnie postanowiłem...

Metody i triki

Statyw - mała, ale jakże pomocna rzecz

Ile razy borykaliście się z problemem zrobienia zdjęcia z rybą będąc na jednoosobowej wyprawie? Ja to przerabiałem nie raz, ale jakiś czas...

Moje wiosenne klenio - jazie

Do niedawna uważałem wczesnowiosenne klenie i jazie za ryby szalenie trudne, wręcz niemożliwe do złowienia dla wyposzczonego po zimowej...

Autoportret z rybą

Pomyślałem sobie, że skoro mamy nowego Shrapa, warto może odświeżyć jakże ważny w obecnych czasach temat. Fotografowanie ryb nad wodą,...

Trolling - okiem żółtodzioba...

Trolling w ostatnich latach zrobił ogromną furorę wśród wędkarzy. Jest bez wątpienia atrakcyjną alternatywą dla spinningowania. Więc i...

Popularne "Opowiadania"

Karp wyczarowany ze snu

Dawno temu, w czasach ery Encho, w klasztorze Miidera, żył mnich imieniem Kogi. Zdobył sławę tym, że z talentem malował obrazy. Ale...

Grunt to Wisła

Sezon gruntowy na Wiśle rozpoczęty!

Wisła 2010 - blaski i cienie

Druga odsłona mojego wędkarskiego podsumowania sezonu 2010. Być może od tego tematu powinienem był w ogóle rozpocząć. Bo kaprysy Wielkiej...

Krzyk ciszy

Już dawno czerwiec zamknął za sobą drzwi. Nastały skwarne lipcowe dni. Gwar ośrodków wczasowych tu i ówdzie dawał się we znaki, a...

Kaczy dół

To nie będzie gawęda o wielkiej rybie. Nie zamierzam też opisywać wędkarskiego eldorado. Opowiem za to historię pewnego bajorka, na które...

Widziane Rybim Okiem

Rano było. Tak tuż po dziewiątej. Płynąłem sobie wraz z grupką braci środkiem WKRY. Woda była lekko podwyższona, ale za to czyściutka,...

Gnojno nad Narwią - piękne miejsce

Sobota, 12 listopada 2011. Pobudka: 2.45. Że wcześnie? Wcale nie, wczoraj wstałem o tej samej godzinie… Taki los… wędkarza! Patrzę na...

W krzywym zwierciadle - Drakersi 2

Druga edycja żartów z userów Shrapowych Braci, ryb koneserów. Kto był aktywny w ostatnim roku? Spójrzmy uważnie, tak krok po kroku…

Ostatni szczupak

Kiedy ludzie już wytną ostatnie drzewo, zniszczą ostatnią rzekę, zabiją ostatnią rybę, przekonają się wreszcie, że nie da się jeść...

Staruszek i okoń

Nadszedł grudzień, w tym roku z typowo jesienną pogodą całkowicie odbiegającą od tej z zeszłego roku. Patrząc na kapiący za oknem deszcz...

Popularne artykuły wędkarskie

Lodowe ABC

Za nami już jesień, temperatura na dworze poniżej zera. Wielu wędkarzy zasypia zimowym snem...

Wyprawy wędkarskie

Droga do Ramsdal – czyli Blanek i Kaz jadą na Szkiery św.Anny (1)

Z pewną zazdrością czytałem relacje z zagranicznych wypraw wędkarskich. Gdy chciałem sam...

Młodzi nad wodą czyli jak stary dostał baty od młodzika

Planowałem wyjazd na weekend od dłuższego czasu. Kierunek północne jeziora. W piątek...

Ostatnio wiadomości na forum

Napisał: chojny83, 2015-07-23 22:57:07

RE: Wędka na okonia

Napisał: kuba, 2015-07-23 21:07:50

RE: Jaką wędkę wybrać na sandacze.

Napisał: kuba, 2015-07-23 20:59:12

RE: Wieści znad Warty

Napisał: Peter, 2015-07-23 13:29:41

Napisał: chojny83, 2015-07-22 23:52:05

RE: Jez. Świętajno (Narty) - Warchały.

Napisał: bandit, 2015-07-22 15:30:23

Ostatnio komentowane teksty

Bezpieczeństwo na łodzi

skomenował: krzysztof-55

nic dodac ,nic ujác.popieram ...

skomenował: rybakaw

Brawo! Super artykuł. A te 0 g c.w. to nawet nie machanie samą żyłką - ona też coś tam waży.. Pewnie firmie Mikado chodziło o machanie "na sucho" nieuzbrojoną wędką Usmiech ...

skomenował: rapa

Niestety nie tylko Mikado Bezradny teraz chyba taka moda żeby rzucać samą żyłką ROTFL ...

skomenował: bysior

Test wędki bardzo fajny Okok Okok Okok I jak najbardziej zgadzam się ze zdaniem kończącym tekst Usmiech Sam od 3 chyba sezonów łowię na kołowrotek firmy Jaxon za 100 pln i wyciągnąłem na niego kilka ...

skomenował: rapa

Pamiętam o cenie, dlatego się zastanawiam jaki jest realny c.w. bo w to 0g nie bardzo mi się chce wierzyć Glupek ...

skomenował: walkor

@rapa - wszystko zależności od siły uciągu i wiatru. Na stojącej wodzie i przy flaucie skutecznie łowiłem główkę 1g. Poniżej można zejść, ale przy takim łowieniu więcej musisz się domyślać niż odczyty ...

skomenował: rapa

Tak z ciekawości zapytam opisany ciężar wyrzutu jest od 0g? Nigdy nie miałem takiej wędki ale rozumiem że to oznacza że sprawnie obsługuje hmmm agrafki? ...

skomenował: bysior

Wspaniała impreza zorganizowana przez Prezesa Koła Myszków pana Tomka! Niesamowicie wielkie wyzwanie! Udane po raz kolejny Oklasky Oklasky Oklasky Cieszę się bardzo, że jako Shrap mogliśmy do ...

Popularne artykuły wędkarskie

Opowiadania

Zakończenie sezonu na moim jeziorku

Tak naprawdę nie nastawiałem się na połów, gdyż jechałem z myślą na działkę, aby...

Spillen cz. II

W pogoni za boleniem

Boleń piękną rybą jest. Silną, szybką, przebiegłą! W dużej mierze dzięki tej rybie...

Osób online: 67. Zalogowanych Shrap-Drakersów: 0 i 67 Gości.