Wędkarstwo Moją Pasją!

Najnowsze artykuły, opowiadania i newsy

Artykuły / Opowiadania

Królowa Wisła cz.1 – Historyczno-geograficzna pigułka

Wyszła wypłynęła przez skalną szczelinę. Biegła żywo po kamieniach, szemrząc beztrosko. Mijała ciemne bory i jasne zagajniki, zielone pola i ukwiecone łąki...

Autor: Paweł, opublikowano 2014-04-22 16:38:34

Artykuły / Relacje z zawodów

Zlot nad Wkrą 2014 - relacja

W tym sezonie nasz tegoroczny zlot odbył się 12 kwietnia nad pięknym odcinkiem Wkry w Borkowie. Przybyło około 40 uczestników, którzy już kilka minut po godzinie 7:00 zaczęli oddawać pierwsze muchowe i spinningowe rzuty! Atmosfera była jak zwykle rodzinna, mnóstwo pogawędek, oglądania przynęt a na koniec świętowaliśmy...

Autor: bysior, opublikowano 2014-04-17 18:16:41

Artykuły / Z życia Drakersa

Zlot nad Wkrą 2014 - zaproszenie

W tym sezonie na tradycyjny już na naszym portalu Zlot nad Wkrą zapraszamy Was 12 kwietnia do miejscowości Borkowo. Odpadną szczupaki i bolenie ale w zamian za to będziemy mieli więcej czasu na posiedzenie przy grillu i wymianę wędkarskich doświadczeń!

Autor: bysior, opublikowano 2014-03-26 15:20:43

Artykuły

Rekordowe Targi Rybomania 2014!

Tegoroczna edycja tragów Rybomania zakończyła się wspaniałym sukcesem. Potwierdzają to liczby: 24 000 zwiedzających, ponad 150 wystawców, 11 000 m2 ekspozycji, na których zobaczyć można było przeszło 600 marek wędkarskich.

Autor: bysior, opublikowano 2014-02-24 12:20:02

Hauki czyli szczupak po Fińsku. Finlandia 2013 cz. II

Drugi tydzień w Finlandii był zupełnie inny niż pierwszy turnus. Poczynając od ekipy, poprzez techniki łowienia i same łowiska, na pogodzie kończąc. Po wyjeździe chłopaków z pierwszego turnusu, nad nasze urokliwe jezioro zawitała szóstka wędkarzy. Szczerze mówiąc byłem bardzo ciekawy tego tygodnia. Przekrój...

Autor: Robson, opublikowano 2014-02-13 10:01:48

Artykuły / Relacje z zawodów

Podlodowe Mistrzostwa Koła nr 1 Pułtusk

W dniu 02.02.2014 o godzinie 8:00 na wyrobisku pożwirowym w miejscowości Grabówiec odbyły się zawody w wędkarstwie podlodowym o Mistrzostwa Koła nr 1 w Pułtusku. Liczba zawodników nie dopisała, ryby brały bardzo chimerycznie i sztuką było wydłubać z pod tafli lodu przyzwoitego okonia.

Autor: viking, opublikowano 2014-02-03 08:39:41

Bezpieczeństwo na lodzie

Silne mrozy skuły już wiele wód na terenie naszego kraju, co oznacza, że wielu wędkarzy odkurzy podlodowe wędki i wyruszy na lód. O czym trzeba pamiętać i co trzeba wiedzieć, żeby bezpiecznie łowić na lodzie?

Autor: bysior, opublikowano 2014-01-26 08:59:41

Podsumowanie sezonu 2013

Jak obiecałem, tak robię! Po raz kolejny piszę dla Was małe podsumowanko poprzedniego sezonu. Na wstępie dodam, że piszę teksty tylko na tym forum. Dlaczego? Ponieważ to jedyne forum, które znam, na którym nie ma tyle zazdrości i złośliwości. Moje odczucia, do Was, ludzi tu piszących są wyłącznie pozytywne, nic dodać...

Autor: chojny83, opublikowano 2014-01-13 20:40:57

Warsztaty Muchowe w Pułtusku

11 stycznia w siedzibie Okręgu Ciechanowskiego Polskiego Związku Wędkarskiego odbyły się warsztaty muchowe zorganizowane przez Dyrektora Okręgu Adama Giereja i Darka Płochockiego. Od godziny 11 liczne grono wędkarzy zafascynowanych metodą muchową kręciło przeróżne muszki i wymieniało się doświadczeniami.

Autor: bysior, opublikowano 2014-01-13 19:40:47

Artykuły / Sprzęt

II Targi Sprzętu Karpiowego Świdnik 2014

W sobotę odbyły się II targi sprzętu karpiowego w miejscowości Świdnik koło Lublina . Miałem to przyjemność bycia na tych targach wraz z bratem (Waldi-54) i szwagrem Sławomirem. Choć ograniczone one były terenem, jaki zapewne miały do dyspozycji to było naprawdę na co popatrzeć. Co prawda producenci w osobistej formie...

Autor: Kaz, opublikowano 2014-01-12 11:10:19

Artykuły / Opowiadania

Przygoda letniej nocy

Wtem z półdrzemki wyrwał go dźwięk dzwonka. Momentalnie zerwał się na nogi i jednym susem znalazł się przy wędce. Zawiesił wzrok na szpuli kołowrotka i wstrzymał oddech. Czas jakby zwolnił a upływające sekundy wydawały się wiecznością. Kilka sekund szpula stała w miejscu, a potem powoli, powoli zaczęła się...

Autor: niszczu, opublikowano 2014-01-11 18:38:12

Artykuły / Wyprawy wędkarskie

Sumowe polowanie...- przez ciernia do gwiazd.

Pasją mojego życia – oczywiście poza moją wspaniałą rodziną – stało się wiele lat temu wędkarstwo. Dotychczas typowo rekreacyjne, przypadkowe zaczęło nabierać coraz to bardziej charakteru wyczynowego, nastawionego na spotkanie z góry określoną rybą........ Choroba ta zawładnęła mną we wczesnych latach...

Autor: zanderold, opublikowano 2014-01-11 18:28:45

Popularne "Wyprawy wędkarskie"

Z tarczą, na tarczy ...

Wreszcie znów mogłem poczuć woń rzeki, usłyszeć szum jej wód, po długiej przerwie znów wybrałem się na ryby! Wyjazd był emocjonujący,...

Wędkarskie spotkania z Norwegią

Do Norwegii pojechałem po raz pierwszy w roku 2006. Sama podróż na Lofoty jest bardzo męcząca, pomimo noclegu po pierwszych 800 km. Gdzieś po...

Jak wędkowałem w Krainie Muminów cz. I

Byliśmy skonani kilkunastogodzinną jazdą przez Litwę, Łotwę i Estonię. I wreszcie bukowanie na prom w Tallinie, Zatoka Fińska, specyficzny...

Sandacz nocą

Weekend... miały być rybki i wdychanie świeżego powietrza... ale cóż życie składa się nie tylko z wędkowania ale też z rodzinnych i...

Rapy jadą do Szwecji cz. I

Od dawna marzył mi się wyjazd na szwedzkie szczupaki. Oglądałem filmy, czytałem artykuły w gazetach i jak każdy wędkarz wyobrażałem sobie...

Spillen cz. II

Pierwszy dzień lekko nas rozczarował, chociaż pod koniec dnia udało nam się zaliczyć po kilka krótkich szczupaczków w każdym razie nie...

Nasze jeziorko

Jeszcze wieczorkiem w sobotę umawiam się ze szwagrem na rano, że wypłyniemy własnymi pływadełkami na nasze jeziorko. Wstaję o godzinie, na...

Mazurski urlop

Nareszcie. Sobota 6 czerwca. Upragniony początek mazurskiego urlopu. Tak długo wyczekiwany, ale jednocześnie obarczony ogromnymi wędkarskimi...

Wyprawy wędkarskie

Narwiańska noc pod znakiem suma

Środa 12 września, godzina 15.00. Grzesiek wpada do mnie na szybką kawę i w minutę namawia mnie na ryby. Za oknem ciągną się ciemne chmury,...

Vabank 2 - czyli WróBlanki na Jarkach (cz.1)

Gdyby mi ktoś parę lat temu powiedział, że przejadę ponad siedemset kilometrów specjalnie po to by spędzić trzy doby nad jakimś...

Popularne "Metody i triki"

Wiosenna rzeka bez spinningu

Jeszcze się zima nie skończyła. Jeszcze wiosna nie przyszła. Lecz jak przyjdzie - wędkarz musi być gotowy… I ja zamierzam być gotowy! Bo...

Czas woblera

Podsumowanie roku 2010 nie byłoby kompletne, gdybym nie wspomniał o przynęcie, która na głowę biła w minionym sezonie pozostałe. Woblery,...

W pogoni za sandaczem

Wędkarski sezon 2010, zwłaszcza wiślany, był nieprzewidywalny. Nie da się go przedstawić w kilku słowach. Niniejszy tekst jest początkiem...

Firma Osko

Pierwszy raz z produktami Osko spotkałem się przy okazji zawodów spinningowych na jednym z jezior Podlasia jakieś 3 lata temu. Wtedy od...

Jak otwarta Księga...

W poprzednim tekście nt. rzekomo tajnych miejsc z pełnym przekonaniem stwierdziłem, że to nie tajemne miejsca są podstawą wędkarskiego...

Wiosenna finezja

Metody i triki

Statyw - mała, ale jakże pomocna rzecz

Ile razy borykaliście się z problemem zrobienia zdjęcia z rybą będąc na jednoosobowej wyprawie? Ja to przerabiałem nie raz, ale jakiś czas...

SmartCast RF35e

Bezprzewodowa, kompaktowa echosonda Humminbird'a kręciła mnie od dawna. Odstraszała mnie jedynie cena. Kwota 500 zł i więcej za te ciekawe,...

Naprawa gum i wobków

Każdy z nas ma jakąś ulubiona "Mega łowną gumę, kilera"... Co zrobić gdy w sklepie jej brak,a ona wygląd jak wrak? Co zrobić z woblerem,...

Słów luźnych kilka o bocznym troku z plecionką w tle……

Ręka już prawie sprawna. Prawie. Delikatny mikrosek będzie w sam raz na pierwszą od miesiąca całodzienną rybaczkę. W sobotę. A metoda?...

Popularne "Opowiadania"

Karp wyczarowany ze snu

Dawno temu, w czasach ery Encho, w klasztorze Miidera, żył mnich imieniem Kogi. Zdobył sławę tym, że z talentem malował obrazy. Ale...

Moje spotkanie z granicznym Bugiem

Lat temu to było kilka. Rok 2005. Już od dawna z ogromnym zaciekawieniem wczytywałem się we wszystkie artykuły i publikacje na temat...

Przygotowania do wyjazdu na Szkiery część II

Zastanawiałem się, od czego zacząć drugą odsłonę wyprawy na Szkiery i wybór padł na ubiór-tak ciuchy są zaraz po sprzęcie jednym z...

Wspomnienia z sezonu AD 2011

Początek stycznia to dla mnie czas podsumowań i wspomnień z minionego sezonu wędkarskiego. Oglądam fotografie moje i przyjaciół, czytam...

Rzecz o szczupaku

1 maja - naturalne wędkarskie skojarzenie: szczupak. Więc i ja pozwolę sobie na kilka przemysleń i wspomnień dotyczących tego wodnego...

Historia upadku niejednego wędkarza…

Kazano mi iść we środę na urlop. Mnie namawiać nie trzeba długo. Umiem sobie zagospodarować dzień. Wędkarzem wszakże jestem... Środa...

Nigdy nie mów NIGDY!

Wszystko zaczęło się tak jak powinno się zacząć... Mały chłopiec pojechał na wczasy z Rodzicami. Do Somianki, nad Bug. Tam, w piękny...

Gruba woda

Nieodłącznym elementem rzecznego wędkarza, w szczególności spinningisty, jest poszukiwanie nowych stanowisk, ciekawszej wody, wody...

Podchody

Wziął! Wędka wygięła się, żyłka tnie powierzchnię wody, a duża ryba sunie pod prąd. Dostojne, pewne ruchy podwodnego siłacza upewniają...

Wakacyjny powiew PRLu...

Było to w końcówce lat osiemdziesiątych. Upalny czerwiec, kiedy tuż po zakończeniu roku szkolnego wracałem z podwórka do domu. Piękne,...

Popularne artykuły wędkarskie

Trociowa inauguracja

To był najkrótszy Sylwester jaki pamiętam, chociaż wcale udany. Latem spędziliśmy rodzinnie...

Spływ Bugiem Kamieńczyk-Wyszków

Marzył mi się ten spływ, śnił mi się dosłownie nocami...ja duże ryby i wreszcie ON mój...

Sprzęt

Posezonowy serwis kołowrotka

Po całym sezonie warto zajrzeć do naszych kołowrotków. W tym króciutkim tekście...

Ostatnio wiadomości na forum

Ostatnio komentowane teksty

Królowa Wisła cz.1 – Historyczno-geograficzna pigułka

skomenował: fryc2002

Dziękuję za miło spędzony czas podczas czytania artykułuUsmiech. Bardzo fajnie opisana jedna z moich rzek, naprawdę mi się podobałoOklasky Czekam na następne częściCwaniak Pozdrawiam ...

skomenował: bysior

Koleżka z mostu dobry był Usmiech Szkoda że go wynieśli, mogli go nam położyć pod statyw Haha Haha Haha ...

skomenował: gtsphinx

Ja już większość kojarzę, ale nie pamiętam tego co się na fote nie załapał. Zdaje się, że chwile wcześniej przedstawiał się nam prosto z mostu ROTFL ...

skomenował: bysior

Ja jestem między Kazikiem i Traperem Gusto jakbyś Prezes nie poznawał i można powiedzieć, że pod Bogdanem Figiel ...

skomenował: Peter

Rafał, co Ci zrobili w Japonii? Usmiech) ...

skomenował: fryc2002

Oj podobało mi się bardzoHahaOkok był to mój pierwszy zlot, ale na pewno nie ostatni. Z panem Prezesem to chyba łowiliśmy na tym samym brzegu rzeki. Na zdjęciu patrząc od prawej jestem drugi obok ...

skomenował: gtsphinx

Było świetnie. Jak dla mnie też za krótko, ale poznać nowe osoby i porozmawiać na temat lurebuildingu zdążyłem. Rybkę też złapałem i nawet się trochę opaliłem. Okok Czekam na puchar i mam nadzieje, ...

skomenował: przem

No ładnie, nie wiedziałem że spotkanie miało być bez wędkowania Usmiech Było bardzo fajnie, choć jak dla mnie trochę za krótko. Następnym razem musi być ognisko do samego rana Oko PS. Panie Preze ...

Popularne artykuły wędkarskie

Szczęśliwy Dzień

Święta to czas refleksji, wyciszenia. I wspomnień…. Również wędkarskich wspomnień. Ja...

Wywiad z firmą Daiwa

Korzystając z Dni Otwartych firmy Daiwa-Cormoran mieliśmy okazję porozmawiać o nowościach...

Okulary Solano czyli jak widzieć lepiej i więcej.

Dawno temu dostałem w prezencie wędkarskie okulary firmy Solano. Było to około 8 lat temu....

Osób online: 128. Zalogowanych Shrap-Drakersów: 8 i 120 Gości.