Wędkarstwo Moją Pasją!

Najnowsze artykuły, opowiadania i newsy

Sezon 2014 w pigułce.

Zeszły sezon to przede wszystkim dwa postanowienia. Pierwsze to czerwiec poświęcić na świadome łowienie sandaczy. Sandaczy w ilościach większych niż jeden na pół nocy. Drugie postanowienie i zarazem najważniejsze to świadome łowienie sumów. Sumów przez duże "S". Czy się udało?

Autor: chojny83, opublikowano 2015-03-16 18:47:50

Woblerem po rzece

W kalendarzu już marzec, za oknem też powoli widać, że do wiosny mamy zdecydowanie bliżej niż dalej. Nadchodzi więc coroczny wędkarski „czas zbrojeń”. Mam nadzieję, że tym tekstem pomogę nieco mniej doświadczonym wędkarzom we właściwym przygotowaniu się do sezonu spinningowego…

Autor: Paweł, opublikowano 2015-03-07 12:44:56

Rybomania 2015

Po udanych targach Rybomania w roku ubiegłym skompletowaliśmy zalogę na tegoroczną edycję już w połowie stycznia. Tym razem szczęśliwie mieliśmy zaproszenia na piątek a więc w halach luz-blues w porównaniu do weekendu '14. Jest jednak i minus tego dnia - wstępem do relacji z targów miały być hostessy jednak w ten...

Autor: Peter, opublikowano 2015-02-08 17:56:55

Artykuły / Sprzęt

VARIVAS Avani Casting PE

Na początku sezonu 2014 na polskim rynku wędkarskim pojawił się oficjalny dystrybutor mało znanej w naszym kraju japońskiej marki VARIVAS, która oprócz odzieży i akcesoriów muchowych w swojej ofercie posiada również skierowane do spinningistów plecionki. Nie byłbym sobą gdybym przepuścił taką okazję i nie zapoznał...

Autor: bysior, opublikowano 2015-01-26 13:33:29

Newsy

Rybomania Lublin 2014 - podsumowanie

Pierwsza, lubelska edycja Targów Wędkarskich RYBOMANIA przeszła do historii okrzyknięta wielkim sukcesem! Wszystko wskazuje na to, że wydarzenie na stałe wpisze się w kalendarz imprez, stanowiąc miejsce spotkań miłośników wędkarstwa z Lublina, ościennych województw oraz sąsiadów zza wschodniej granicy.

Autor: bysior, opublikowano 2014-12-02 15:43:10

Artykuły / Opowiadania

Wędkarska dola

Było to w czasach gdy na ryby jeździło się pociągami, Pekaesem, lub najzwyczajniej w świecie, okazją. Ten ostatni sposób wiązał się zawsze z pewnym ryzykiem, nie zawsze bowiem uczynny kierowca jechał akurat tam, gdzie my byśmy sobie tego życzyli. Często było tak, że kierowca stawał na poboczu i oznajmiał, - " ja...

Autor: waldi-54, opublikowano 2014-12-01 10:02:23

Artykuły / Sprzęt

Dragon Nano POWER XT40P - szkoła przetrwania

Do testów na letnie miesiące wybrałem model 2,13 m z c.w. od 18 do 35 gramów. Podczas wędkowania wędzisko wytrzymało agresywny odjazd wściekłego suma w nocy, sprawdziła się na kleniach, sandaczach i także na szczupakach. Mówiąc w skrócie, jedno jest pewne – jeśli chcecie łowić jesienne okazy Nano Power XT40P Was nie...

Autor: bysior, opublikowano 2014-10-03 07:04:29

Artykuły / Metody i triki

Początki mojego jerkowania

Od momentu kiedy zacząłem swoją przygodę ze spinningiem śmieszyły mnie obrazki wędkarzy, pochodzących zwykle z anglojęzycznych krajów, łowiących ryby za pomocą jak dla mnie dziwnie krótkich wędek uzbrojonych w multiplikatory. Nawet nie zdawałem sobie sprawy z tego, że kiedyś i ja sięgnę po tą metodę dostrzegając...

Autor: rybakaw, opublikowano 2014-09-17 09:31:18

Artykuły / Relacje z zawodów

VII Puchar Shrap-Drakers - fotorelacja

2 sierpnia 2014 nad Narwią odbyły się zawody spinningowe o VII Puchar portalu Shrap-Drakers.pl. Upalna pogoda i niski stan wody w Narwi nie zapowiadały najlepszych wyników i zawodnicy musieli się mocno postarać o każdy punkt. Królowały głównie okonie, trafił się również boleń i jaź. Zawodnicy i goście mieli okazję...

Autor: bysior, opublikowano 2014-08-18 10:30:33

Artykuły

Zostań Testerem Dragona - wyniki!

Dziękujemy za duże zainteresowanie konkursem Dragona i za publikację Waszych testów na Shrapie!

Autor: bysior, opublikowano 2014-07-03 07:29:23

Newsy / Zaproszenia na zawody

VII Puchar Shrap-Drakers

Mamy zaszczyt zaprosić wszystkich miłośników wędkarstwa spinningowego na zawody o VII Puchar Shrap Drakers, które odbędą się w dniu 2 sierpnia (sobota) 2014 roku na rzece Narew! Startujemy w Pułtusku - łapiemy na 24 km wody!

Autor: bysior, opublikowano 2014-06-30 21:55:50

Artykuły / Relacje z zawodów

Koło PZW Myszków Miasto - Zawody Wędkarskie dla Dzieci - relacja

W dniu 22 czerwca 2014r. odbyły się po raz 13 Zawody Wędkarskie dla Dzieci z okazji Dnia Dziecka organizowane przez Koło PZW Myszków Miasto – impreza została zorganizowana pod patronatem medialnym portali internetowych o tematyce wędkarskiej www.rybomania.pl, www.wedkuje.pl, www.pikefinder.pl, www.corona-fishing.pl,...

Autor: pzw-myszkow-miasto, opublikowano 2014-06-30 10:36:20

Popularne "Wyprawy wędkarskie"

Wędkarskie spotkania z Norwegią

Do Norwegii pojechałem po raz pierwszy w roku 2006. Sama podróż na Lofoty jest bardzo męcząca, pomimo noclegu po pierwszych 800 km. Gdzieś po...

Team Rapa - relacja z Syrsan

Ruszyliśmy w kierunku przystani, na której byliśmy umówieni z naszym gospodarzem. Nad wodą przywitało nas zimno, silny wiatr i pochmurne...

Niespodziewany połów...

- Wiesz, ma być ładna pogoda, a na pewno naspadało liści z drzew. Możeby tak pojechać na działkę i trochę pograbić? – usłyszałem...

Sezon 2012, krótkie podsumowanie.

Zeszły sezon zamknięty więc czas na małe podsumowanie. Zamieszczę w nim kilka zdjęć, które już pojawiły się na tym forum i mam...

Wyprawy wędkarskie

Kocham cię, jak... Jutlandię, czyli relacja z wędkarskiego urlopu w Danii

Zdarzało mi się niejednokrotnie wyjeżdżać poza granice naszego kochanego kraju, ale nigdy nie miałem okazji do tego, by realizować swą...

Spotkanie Jabłonna 14.11.2010.

Było to moje pierwsze spotkanie na tak masową skale z forumowiczami. Zorganizowane szybko bez odpowiedniego zaplecza oraz atrakcji ale myślę...

Hauki czyli szczupak po Fińsku. Finlandia 2013 cz. II

Drugi tydzień w Finlandii był zupełnie inny niż pierwszy turnus. Poczynając od ekipy, poprzez techniki łowienia i same łowiska, na pogodzie...

Czarowanie w Pułtusku

Na wigilijnym spotkaniu Shrapa, Mariusz obiecał przyjechać do Pułtuska i za pomocą magicznej różdżki odczarować wodę, bo moje ówczesne...

Sezon Karpiarza cz. 1

Siedziałem sobie jesienią patrząc wstecz na kończący się sezon karpiowy. Ale sezon może i się zakończył dla łowienia, ale tak naprawdę...

Skandynawskie eldorado na Mazurach

W zasadzie to miałem napisać dwa zdania na forum, zamieścić zdjęcie i zająć się oglądaniem meczu Anglia- Brazylia. W ostatniej chwili...

Popularne "Metody i triki"

W pogoni za sandaczem

Wędkarski sezon 2010, zwłaszcza wiślany, był nieprzewidywalny. Nie da się go przedstawić w kilku słowach. Niniejszy tekst jest początkiem...

Naprawa gum i wobków

Każdy z nas ma jakąś ulubiona "Mega łowną gumę, kilera"... Co zrobić gdy w sklepie jej brak,a ona wygląd jak wrak? Co zrobić z woblerem,...

Dłubanie w gąszczu

Majowych szczupaków, nawet mimo długo utrzymujących się, wysokich temperatur, raczej nie szukam na ich letnich, rzecznych stanowiskach....

Wiosenna płoteczka

Cóż może być piękniejszego dla wędkarza, który nie wychodzi na lód, ani nie złapał łososiowatego bakcyla, jak pierwsza wiosenna...

ABC Wiosennego Spinningu

Wielu wędkarzy rozpoczyna spinningowy sezon dopiero pierwszego maja tracąc jedną z najwspanialszych wędkarskich pór roku – wiosnę! W tym...

Boczny trok - trochę inaczej

Jesień. Jakże wyczekiwana przez całe rzesze spinningistów i nie tylko. Marzymy o rekordowych rybach. Ja jednak przewrotnie postanowiłem...

Wiosenna finezja

Firma Osko

Pierwszy raz z produktami Osko spotkałem się przy okazji zawodów spinningowych na jednym z jezior Podlasia jakieś 3 lata temu. Wtedy od...

Moje Sandacze - kilka bysiorowych tajemnic

Pamiętam ten dzień jakby to było dzisiaj rano. Czerwcowy wschód słońca, na tle którego szczytówka mojego pickera z białymi robakami na...

Początki mojego jerkowania

Popularne "Opowiadania"

Sezon życia?

Zawsze przed rozpoczęciem nowego sezonu wspominam ten poprzedni... Czy zeszły rok był sezonem mojego życia?

Karp wyczarowany ze snu

Dawno temu, w czasach ery Encho, w klasztorze Miidera, żył mnich imieniem Kogi. Zdobył sławę tym, że z talentem malował obrazy. Ale...

Opowiadania

Królowa Wisła cz.2 – Wartości, zagrożenia, nadzieje...

Wisła pod wieloma względami jest rzeką wyjątkową. Nie tylko w skali Polski, ale również w skali całego naszego kontynentu...

Prorok

Facet machał uparcie długim spinerem, a ciężki wobler raz po raz spadał do wody kilkadziesiąt metrów poniżej jego stanowiska. Stanowiska...

Przekroczyłem półmetek cz. II

Liceum to już czas dalszych wypraw, w tym na nocki. Najfajniej było na odcinku Kleszewo - Lipa. Jak sobie wspomnę, jakie tam wówczas panowało...

Szukając pstrągów

O pewnej mazowieckiej rzeczce usłyszałem wiele lat temu. Nie będąc jednak zainteresowany wówczas pstrągami, nie zarejestrowałem w pamięci...

Smutek

Jak bardzo kocham wędkarstwo to chyba każda osoba mojej rodziny wie bardzo dobrze. Nie wyobrażam sobie życia bez tego mojego hobby, dla...

Tyś jest Jezioro moje, jam jest Twoje słońce...

Szumiący asfalt znikał pod kołami samochodu. Dawno już zostawili za sobą gorącą od słońca Warszawę i mknęli w kierunku Krainy Tysiąca...

Opowiadania

Wyjedzone leszcze i wypadek przy pracy

Człowiek uczy się całe życie. Z każdym dniem zyskujemy nowe doświadczenia. Podobnie ma się to z wędkarstwem. Z każdym wypadem nad wodę...

Gdy nie ma kota to myszy harcują.

Po powrocie z V Pucharu „Shrap – Drakers”, a było to w niedzielę 3 czerwca, miałem tylko jeden dzień odpoczynku od wędki, bo już we...

Popularne artykuły wędkarskie

Smoczyca z Narnii

Wieczorem chmury uciekły z nieba, a wiejący ze wschodu wiatr powoli tracił swoją moc....

Artykuły

Jak poderwać pierwszą dziewczynę w sezonie?

Wystarczy standardowy upór, determinacja, wiele wolnego czasu i na pewno trochę pieniędzy. Do...

Relacje z zawodów

Wyniki zawodów Powitanie Jesieni 2010!

III Oficjalne Zawody Powitania Jesieni pod patronatem Shrap-Drakers.pl. przeszły do historii....

Ostatnio wiadomości na forum

Napisał: tomo, 2015-05-14 22:47:32

Ostatnio komentowane teksty

skomenował: Paweł

Adam, szczerze, ale zdrowo, zazdroszczę Ci takiego sezonuHura! I nawet nie wypada życzyć lepszego kolejnego bo to wydaje się być niemożliweGlupek. Genialnie połapałeś w 2014-tymOkok. Oglądając i ...

Na wiślanej główce

skomenował: walkor

Tekst z 2012 r. Przeczytałem go dzisiaj. Wg. mnie jeszcze długo nie straci na swojej aktualności. Krótki, ale dał mi dużo do myślenia. Od razu nacisnąłem "dodaj komentarz". To co napisałem kasowałem k ...

Na wiślanej główce

skomenował: bohun2006

Świetnie się czyta takie wspominki.Kiedy byłem młody i gupi,nie bardzo się zastanawiałem nad tym,ciągle byłem nienasycony...,aż raz przeczytałem artykuł w WW Dzikus, jakoś to podziałało na wyobrażnie, ...

skomenował: gusto

świetnie brawo iudanego 2015 sezonuOklaskyOkok ...

skomenował: chojny83

Bartek. Zgadza się, największy sum wyjechał na wobka od Ciebie. To mój ulubieniec, uzbrojony też jest najmocniej. Plan na przyszły sezon jest oczywisty. Pobić rekord Usmiech ...

skomenował: chojny83

skomenował: popeye

Adam piękne ryby, oby sezon 2015 był jeszcze lepszy. Bardzo się cieszę, że największy sumik 2014 wjechał na wobka Maybe Tomorrow, oby było ich jak najwięcej Usmiech ...

skomenował: waldi-54

Piękny sezon, tym co złowiłeś można by obdzielić kilka ostatnich moich sezonów. Brawo,brawo i jeszcze raz brawo.OklaskyOklaskyOklasky:oklasky Życzę Ci aby ten rozpoczynający się sezon, był jesz ...

Popularne artykuły wędkarskie

Artykuły

Jak poderwać pierwszą dziewczynę w sezonie?

Łowiska komercyjne

Chcę tu przedstawić pewną alternatywę dla wód PZW. Wody nad które możemy się wybrać...

90 cm wędkarskiego szczęścia

Od dłuższego czasu, Kaz ma wreszcie tydzień urlopu i czas na nasz wspólny dłuższy pobyt nad...

Osób online: 90. Zalogowanych Shrap-Drakersów: 3 i 87 Gości.