Wędkarstwo Moją Pasją!

Najnowsze artykuły, opowiadania i newsy

Ni do troka, ni do opadu... Nihonto!

Od kilku lat moja wędkarska pasja została ukierunkowana na metodę spinnigową. Gromadzenie sprzętu zaczęło się standardowo od kija pseudo-szczupakowego. Jednak apetyt na wędkarski oręż rósł w miarę zdobywania doświadczenia oraz wzrostu możliwości finansowych. Starty w zawodach zdecydowanie zmieniły moje podejście do...

Autor: walkor, opublikowano 2015-06-29 20:18:59

Artykuły / Relacje z zawodów

XIV zawody z okazji MIĘDZYNARODOWEGO DNIA DZIECKA organizowane przez Zarząd Koła PZW MYSZKÓW MIASTO pod hasłem NO KILL

Należy podkreślić iż, jest to największa w Polsce impreza organizowana dla dzieci i młodzieży w wieku od 5 do 16 lat. Imprezę podzielono na kategorie wiekowe: od 5 do 14 lat w dyscyplinie spławikowo-gruntowej oraz od 15 do 16 lat w spinningu i sztucznej musze. W tym roku na starcie zawodów zanotowano 366 zawodników w...

Autor: pzw-myszkow-miasto, opublikowano 2015-06-27 18:47:11

Newsy / Konkursy

Nowy cykliczny konkurs!

Panie i Panowie, mam przyjemność zakomunikować, że przyszła pora na pierwsze od długiego czasu zmiany! Od czerwca rozpoczynamy konkurs - cykliczny - miesięczny na najlepszy tekst na blogu!

Autor: bysior, opublikowano 2015-06-11 03:53:22

Artykuły

Wędkarski maj na Pojezierzu Łęczyńsko-Włodawskim.

Zamiast napisać tak jak przystało o "Wędkarskiej majówce", ja postanowiłem napisać o maju, miesiącu wyczekiwanym przez liczne grono "miłośników" wypadów za zębatym drapieżnikiem jakim jest niewątpliwie szczupak.

Autor: waldi-54, opublikowano 2015-06-10 18:36:23

Sezon 2014 w pigułce.

Zeszły sezon to przede wszystkim dwa postanowienia. Pierwsze to czerwiec poświęcić na świadome łowienie sandaczy. Sandaczy w ilościach większych niż jeden na pół nocy. Drugie postanowienie i zarazem najważniejsze to świadome łowienie sumów. Sumów przez duże "S". Czy się udało?

Autor: chojny83, opublikowano 2015-03-16 18:47:50

Woblerem po rzece

W kalendarzu już marzec, za oknem też powoli widać, że do wiosny mamy zdecydowanie bliżej niż dalej. Nadchodzi więc coroczny wędkarski „czas zbrojeń”. Mam nadzieję, że tym tekstem pomogę nieco mniej doświadczonym wędkarzom we właściwym przygotowaniu się do sezonu spinningowego…

Autor: Paweł, opublikowano 2015-03-07 12:44:56

Rybomania 2015

Po udanych targach Rybomania w roku ubiegłym skompletowaliśmy zalogę na tegoroczną edycję już w połowie stycznia. Tym razem szczęśliwie mieliśmy zaproszenia na piątek a więc w halach luz-blues w porównaniu do weekendu '14. Jest jednak i minus tego dnia - wstępem do relacji z targów miały być hostessy jednak w ten...

Autor: Peter, opublikowano 2015-02-08 17:56:55

VARIVAS Avani Casting PE

Na początku sezonu 2014 na polskim rynku wędkarskim pojawił się oficjalny dystrybutor mało znanej w naszym kraju japońskiej marki VARIVAS, która oprócz odzieży i akcesoriów muchowych w swojej ofercie posiada również skierowane do spinningistów plecionki. Nie byłbym sobą gdybym przepuścił taką okazję i nie zapoznał...

Autor: bysior, opublikowano 2015-01-26 13:33:29

Newsy

Rybomania Lublin 2014 - podsumowanie

Pierwsza, lubelska edycja Targów Wędkarskich RYBOMANIA przeszła do historii okrzyknięta wielkim sukcesem! Wszystko wskazuje na to, że wydarzenie na stałe wpisze się w kalendarz imprez, stanowiąc miejsce spotkań miłośników wędkarstwa z Lublina, ościennych województw oraz sąsiadów zza wschodniej granicy.

Autor: bysior, opublikowano 2014-12-02 15:43:10

Artykuły / Opowiadania

Wędkarska dola

Było to w czasach gdy na ryby jeździło się pociągami, Pekaesem, lub najzwyczajniej w świecie, okazją. Ten ostatni sposób wiązał się zawsze z pewnym ryzykiem, nie zawsze bowiem uczynny kierowca jechał akurat tam, gdzie my byśmy sobie tego życzyli. Często było tak, że kierowca stawał na poboczu i oznajmiał, - " ja...

Autor: waldi-54, opublikowano 2014-12-01 10:02:23

Dragon Nano POWER XT40P - szkoła przetrwania

Do testów na letnie miesiące wybrałem model 2,13 m z c.w. od 18 do 35 gramów. Podczas wędkowania wędzisko wytrzymało agresywny odjazd wściekłego suma w nocy, sprawdziła się na kleniach, sandaczach i także na szczupakach. Mówiąc w skrócie, jedno jest pewne – jeśli chcecie łowić jesienne okazy Nano Power XT40P Was nie...

Autor: bysior, opublikowano 2014-10-03 07:04:29

Artykuły / Metody i triki

Początki mojego jerkowania

Od momentu kiedy zacząłem swoją przygodę ze spinningiem śmieszyły mnie obrazki wędkarzy, pochodzących zwykle z anglojęzycznych krajów, łowiących ryby za pomocą jak dla mnie dziwnie krótkich wędek uzbrojonych w multiplikatory. Nawet nie zdawałem sobie sprawy z tego, że kiedyś i ja sięgnę po tą metodę dostrzegając...

Autor: rybakaw, opublikowano 2014-09-17 09:31:18

Popularne "Wyprawy wędkarskie"

Piękny październikowy weekend...

Całe lato czekałem na jesień. Jesień, której jeszcze nie dawno specjalnie nie lubiłem. Tym razem od paru już dni gościła na Mazowszu ta...

Marcowe Dorsze

Mogę powiedzieć, że Pan Wiatrów był dla nas łaskawy tylko połowicznie, albowiem na 2 dni zaplanowanego połowu udał się tylko jeden. W...

Jackowo - moje dawne Eldorado

Czekaliśmy dobrych kilka miesięcy i wreszcie nadchodzi moment, kiedy Ją ujrzymy. Najpierw będzie stąpać ostrożnie, małymi kroczkami, jakby...

Sezon Karpiarza cz. 1

Siedziałem sobie jesienią patrząc wstecz na kończący się sezon karpiowy. Ale sezon może i się zakończył dla łowienia, ale tak naprawdę...

Powrót na starorzecze

Pikający budzik niespodziewanie pojawia się w strzępach snu. Podnoszę powieki z nadzieją, że może mi się tylko wydaje. Niestety już 8.00....

Smoczyca z Narnii

Wieczorem chmury uciekły z nieba, a wiejący ze wschodu wiatr powoli tracił swoją moc. Słońce schowało się już za horyzontem ustępując...

Rapy jadą do Szwecji cz. II

Tego popołudnia na najniższych obrotach silnika oddalaliśmy się od naszych towarzyszy, celem zbadania przeciwległego brzegu. Uzbroiliśmy...

Koniec i początek sezonu

W artykule tym sięgam do przeszłości, ukazując wspomnienia z poprzednich sezonów wędkarskich,opisuję teraźniejszość i już myślę o...

Boleniowa puenta

Przez cały dzień nad Pułtuskiem krążyły burzowe chmury, było parno i duszno co nie wróżyło ciekawego wieczoru nad wodą. O godzinie 17.00...

Niedzielna Jeziorka

Popularne "Metody i triki"

SmartCast RF35e

Bezprzewodowa, kompaktowa echosonda Humminbird'a kręciła mnie od dawna. Odstraszała mnie jedynie cena. Kwota 500 zł i więcej za te ciekawe,...

Małym pontonem po wielkiej mazowieckiej Wiśle!

Pływanie po Wiśle niewielką jednostką bez silnika jest cudownym przeżyciem, jedynym w swoim rodzaju. Nie zawsze jednak takie pływanie jest...

Jaką żyłkę kupić?

Sezon wędkarski 2008 pomału nam się rozkręca. Z dnia na dzień notujemy wyższe temperatury. Po śniegu zostały wspomnienia. Słońce z dnia...

Naprawa gum i wobków

Każdy z nas ma jakąś ulubiona "Mega łowną gumę, kilera"... Co zrobić gdy w sklepie jej brak,a ona wygląd jak wrak? Co zrobić z woblerem,...

Metody i triki

Pasiaste - wiem i nie wiem

Chyba żadne inne ryby nie uczą wędkarzy pokory tak, jak czynią to okonie. Będąc stworzeniami o niebo bardziej nieprzewidywalnymi niż kobiety...

W pogoni za sandaczem

Wędkarski sezon 2010, zwłaszcza wiślany, był nieprzewidywalny. Nie da się go przedstawić w kilku słowach. Niniejszy tekst jest początkiem...

Metody i triki

Słów luźnych kilka o bocznym troku z plecionką w tle……

Ręka już prawie sprawna. Prawie. Delikatny mikrosek będzie w sam raz na pierwszą od miesiąca całodzienną rybaczkę. W sobotę. A metoda?...

Statyw - mała, ale jakże pomocna rzecz

Ile razy borykaliście się z problemem zrobienia zdjęcia z rybą będąc na jednoosobowej wyprawie? Ja to przerabiałem nie raz, ale jakiś czas...

Kilka słów o metodzie Drop Shot

Słów kilka, bo przyznam się, że nie mam na tyle dużego doświadczenia, aby silić się na artykuł będący poradnikiem, a bardziej zależy mi...

Wiosenna rzeka bez spinningu

Jeszcze się zima nie skończyła. Jeszcze wiosna nie przyszła. Lecz jak przyjdzie - wędkarz musi być gotowy… I ja zamierzam być gotowy! Bo...

Popularne "Opowiadania"

Staruszek i okoń

Nadszedł grudzień, w tym roku z typowo jesienną pogodą całkowicie odbiegającą od tej z zeszłego roku. Patrząc na kapiący za oknem deszcz...

Skok w bok

Tym razem pragnę opisać Wam, drodzy koledzy, swój krótki wypad nad Narew. Od ostatniego spotkania z ta rzeka minął miesiąc. Poprzednia...

Opowiadania

Gdy zamykają się oczy...wyobraźnia pracuje...

Był ciepły, wczesnowiosenny poranek. Lekka mgiełka rozpościerała się na powierzchni wody. A wody tej było wokół bardzo dużo, zdawać by...

Co ja im zrobiłem ??

Czwartek, godzina 14.00. Kończę pracę. Pozostało spotkanie z klientem na godzinę 20.00. Cóż robić. Szkoda marnować dnia, więc może by...

Wędkarska dola

Gdy lato w jesień się zmienia…

Październik to czas kiedy jeszcze wspominamy niedawne przecież ciepłe dnie i noce, a jednocześnie zaczynamy marznąć rankiem i wieczorem nad...

W roli głównej - Szczupak

Szczerze mówiąc, bardzo możliwe, ze porwie mnie kiedyś górska sceneria pstrągowych rzek i w jednej chwili zakocham się w kropkach...

Rybka Malutka

Przygoda małej rybki, troszkę rymowana.......

Mój sezon 2011 w foto-pigułce

Ten zimowy, choć bardziej w kalendarzu niż rzeczywistości czas, to idealny moment, kiedy sięgam do wędkarskiego albumu. W ciche wieczory,...

Grudniowy koniec sezonu...

Od dobrej pół godziny wodziłem już palcem po niebieskiej nitce na mapie, starając się znaleźć uzasadnienie dla wyboru miejsca . Za oknem...

Popularne artykuły wędkarskie

Boleniowa gorączka

Jesień zeszłego roku, była dla mnie przełomem. Po naczytaniu się o boleniach, postanowiłem...

Królowa Wisła cz.3 – Na Mazowszu...

Wisła płynie praktycznie przez całą Polską, od gór do morza. Jednak dla mnie najważniejsza...

Zaproszenia na zawody

Zaproszenia Powitanie Jesieni -Domaniów 2013

07 i 08 września 2013 roku odbędą się VI Oficjalne Zawody Powitania Jesieni. Jako organizator...

Ostatnio wiadomości na forum

Napisał: jaco, 2015-08-29 10:13:41

Napisał: malcz, 2015-08-28 12:51:14

Napisał: bysior, 2015-08-27 19:15:09

Kupie woblery Kamatsu z twisterem

Napisał: sharki, 2015-08-26 07:53:56

RE: Zrób to sam. Łódka wędkarska. Nowy projekt.

Napisał: banita, 2015-08-25 19:31:45

Napisał: michaln, 2015-08-25 08:12:14

Napisał: Peter, 2015-08-24 23:32:40

Napisał: Karlen, 2015-08-24 20:25:19

RE: Zrób to sam. Łódka wędkarska. Nowy projekt.

Napisał: banita, 2015-08-24 18:29:30

Napisał: zander, 2015-08-24 09:10:17

Napisał: pietryk3, 2015-08-23 16:11:17

Napisał: Peter, 2015-08-22 09:05:24

RE: Obsesja, Wędkarski SUP.

Napisał: banita, 2015-08-22 08:16:15

Napisał: Marcin, 2015-08-21 23:49:08

Napisał: pietryk3, 2015-08-21 22:36:54

Napisał: Peter, 2015-08-21 22:17:18

Ostatnio komentowane teksty

Bezpieczeństwo na łodzi

skomenował: krzysztof-55

nic dodac ,nic ujác.popieram ...

skomenował: rybakaw

Brawo! Super artykuł. A te 0 g c.w. to nawet nie machanie samą żyłką - ona też coś tam waży.. Pewnie firmie Mikado chodziło o machanie "na sucho" nieuzbrojoną wędką Usmiech ...

skomenował: rapa

Niestety nie tylko Mikado Bezradny teraz chyba taka moda żeby rzucać samą żyłką ROTFL ...

skomenował: bysior

Test wędki bardzo fajny Okok Okok Okok I jak najbardziej zgadzam się ze zdaniem kończącym tekst Usmiech Sam od 3 chyba sezonów łowię na kołowrotek firmy Jaxon za 100 pln i wyciągnąłem na niego kilka ...

skomenował: rapa

Pamiętam o cenie, dlatego się zastanawiam jaki jest realny c.w. bo w to 0g nie bardzo mi się chce wierzyć Glupek ...

skomenował: walkor

@rapa - wszystko zależności od siły uciągu i wiatru. Na stojącej wodzie i przy flaucie skutecznie łowiłem główkę 1g. Poniżej można zejść, ale przy takim łowieniu więcej musisz się domyślać niż odczyty ...

skomenował: rapa

Tak z ciekawości zapytam opisany ciężar wyrzutu jest od 0g? Nigdy nie miałem takiej wędki ale rozumiem że to oznacza że sprawnie obsługuje hmmm agrafki? ...

skomenował: bysior

Wspaniała impreza zorganizowana przez Prezesa Koła Myszków pana Tomka! Niesamowicie wielkie wyzwanie! Udane po raz kolejny Oklasky Oklasky Oklasky Cieszę się bardzo, że jako Shrap mogliśmy do ...

Popularne artykuły wędkarskie

Moje ostatnie wędkowanie

W piątkowy wieczór ustalamy ostatnie szczegóły naszej ostatniej wyprawy wędkarskiej w tym...

W poszukiwaniu straconego czasu

Kolejny słoneczny, sierpniowy poranek dobiegał końca. Po drugiej stronie zatoki dostrzegłem...

Obok wędkarstwa

Wędkarzu, dokąd zmierzasz... Część 5 - PZW. Oddane walkowerem!

Polski Związek Wędkarski. Temat – rzeka. Z jednej strony można by wiele pisać. A z drugiej...

Osób online: 91. Zalogowanych Shrap-Drakersów: 0 i 91 Gości.