Wędkarstwo Moją Pasją!

Najnowsze artykuły, opowiadania i newsy

Newsy

Rybomania Lublin 2014 - podsumowanie

Pierwsza, lubelska edycja Targów Wędkarskich RYBOMANIA przeszła do historii okrzyknięta wielkim sukcesem! Wszystko wskazuje na to, że wydarzenie na stałe wpisze się w kalendarz imprez, stanowiąc miejsce spotkań miłośników wędkarstwa z Lublina, ościennych województw oraz sąsiadów zza wschodniej granicy.

Autor: bysior, opublikowano 2014-12-02 15:43:10

Artykuły / Opowiadania

Wędkarska dola

Było to w czasach gdy na ryby jeździło się pociągami, Pekaesem, lub najzwyczajniej w świecie, okazją. Ten ostatni sposób wiązał się zawsze z pewnym ryzykiem, nie zawsze bowiem uczynny kierowca jechał akurat tam, gdzie my byśmy sobie tego życzyli. Często było tak, że kierowca stawał na poboczu i oznajmiał, - " ja...

Autor: waldi-54, opublikowano 2014-12-01 10:02:23

Dragon Nano POWER XT40P - szkoła przetrwania

Do testów na letnie miesiące wybrałem model 2,13 m z c.w. od 18 do 35 gramów. Podczas wędkowania wędzisko wytrzymało agresywny odjazd wściekłego suma w nocy, sprawdziła się na kleniach, sandaczach i także na szczupakach. Mówiąc w skrócie, jedno jest pewne – jeśli chcecie łowić jesienne okazy Nano Power XT40P Was nie...

Autor: bysior, opublikowano 2014-10-03 07:04:29

Artykuły / Metody i triki

Początki mojego jerkowania

Od momentu kiedy zacząłem swoją przygodę ze spinningiem śmieszyły mnie obrazki wędkarzy, pochodzących zwykle z anglojęzycznych krajów, łowiących ryby za pomocą jak dla mnie dziwnie krótkich wędek uzbrojonych w multiplikatory. Nawet nie zdawałem sobie sprawy z tego, że kiedyś i ja sięgnę po tą metodę dostrzegając...

Autor: rybakaw, opublikowano 2014-09-17 09:31:18

Artykuły / Relacje z zawodów

VII Puchar Shrap-Drakers - fotorelacja

2 sierpnia 2014 nad Narwią odbyły się zawody spinningowe o VII Puchar portalu Shrap-Drakers.pl. Upalna pogoda i niski stan wody w Narwi nie zapowiadały najlepszych wyników i zawodnicy musieli się mocno postarać o każdy punkt. Królowały głównie okonie, trafił się również boleń i jaź. Zawodnicy i goście mieli okazję...

Autor: bysior, opublikowano 2014-08-18 10:30:33

Artykuły

Zostań Testerem Dragona - wyniki!

Dziękujemy za duże zainteresowanie konkursem Dragona i za publikację Waszych testów na Shrapie!

Autor: bysior, opublikowano 2014-07-03 07:29:23

Newsy / Zaproszenia na zawody

VII Puchar Shrap-Drakers

Mamy zaszczyt zaprosić wszystkich miłośników wędkarstwa spinningowego na zawody o VII Puchar Shrap Drakers, które odbędą się w dniu 2 sierpnia (sobota) 2014 roku na rzece Narew! Startujemy w Pułtusku - łapiemy na 24 km wody!

Autor: bysior, opublikowano 2014-06-30 21:55:50

Artykuły / Relacje z zawodów

Koło PZW Myszków Miasto - Zawody Wędkarskie dla Dzieci - relacja

W dniu 22 czerwca 2014r. odbyły się po raz 13 Zawody Wędkarskie dla Dzieci z okazji Dnia Dziecka organizowane przez Koło PZW Myszków Miasto – impreza została zorganizowana pod patronatem medialnym portali internetowych o tematyce wędkarskiej www.rybomania.pl, www.wedkuje.pl, www.pikefinder.pl, www.corona-fishing.pl,...

Autor: pzw-myszkow-miasto, opublikowano 2014-06-30 10:36:20

Newsy / Konkursy

Mój ulubieniec, czyli Team Dragon 10-35g 275cm

Średnio-ciężki spinningowanie jest ulubioną metodą wielu polskich wędkarzy. Kij używany do tej metody powinien łączyć w sobie wiele cech zwiększających nasze szanse na sukces. Czy taki właśnie jest Team Dragon?

Autor: zenon275, opublikowano 2014-06-29 16:26:36

Artykuły / Sprzęt

Team Dragon 2,75m, Medium-Fast, 3-14g–czy zasługuje na miano jaziowo-kleniowego klasyka?

Osobiście w jaziach i kleniach zakochałem się kilka sezonów temu. Wszystko za sprawą mojego pierwszego niedużego jaśka złapanego na własnoręcznie zrobiony wobler. Od tego momentu wpadłem bezpowrotnie. Dzisiaj wczesna wiosna i letnia niżówka jest dla mnie tylko i wyłącznie jaziowo-kleniowa. Długo szukałem odpowiedniego...

Autor: czerwcowy0520, opublikowano 2014-06-27 21:14:50

Opinia - Dragon Guide Select Executor

Dlaczego piszę ten tekst? Wszystko za namową naszego forumowego kolegi bysiorka, którego serdecznie zapraszam w moje strony. Troszkę aby rozwiać wątpliwości tych, którzy nie mieli do czynienia z serią wędek Guide Select Dragona.

Autor: chojny83, opublikowano 2014-06-25 18:05:03

Colmic X-Space Method Feeder-moc i delikatność

Poszukiwanie idealnego, seryjnego wędziska przysparza niejednego wędkarza o ból głowy. Każdy z nas ma inne upodobania, które kierują go przy zakupie odpowiedniego kija. Ja, po swoje wędzisko zmuszony byłem zapuścić się do Włoch, a właściwie do włoskiej części Internetu.

Autor: szymonxx, opublikowano 2014-06-25 13:38:05

Popularne "Wyprawy wędkarskie"

Finlandia - czysta jak łza

Nadszedł wreszcie dzień wyjazdu. Pomimo tego, że czasu na przygotowanie nie było zbyt wiele, udało się chyba… mam nadzieję wszystko...

Sandacze z Ellenösjön

Idea wyjazdu pojawiła się jeszcze w zeszłym roku. Na łowisko wytypowaliśmy Jezioro Ellenösjön. Wybór był prosty – w jeziorze miały być...

Boleniowa puenta

Przez cały dzień nad Pułtuskiem krążyły burzowe chmury, było parno i duszno co nie wróżyło ciekawego wieczoru nad wodą. O godzinie 17.00...

Dwie życiówki jednego dnia!

O godzinie siódmej rano piłem pierwszą kawę. Dzień pracy nie zapowiadał się ciekawie, a do tego pogoda zwiastowała wieczorną burzę....

Skandynawskie eldorado na Mazurach

W zasadzie to miałem napisać dwa zdania na forum, zamieścić zdjęcie i zająć się oglądaniem meczu Anglia- Brazylia. W ostatniej chwili...

Powrót na starorzecze

Pikający budzik niespodziewanie pojawia się w strzępach snu. Podnoszę powieki z nadzieją, że może mi się tylko wydaje. Niestety już 8.00....

Piękny dzień

Listopad. Równiutko rok temu złowiłem swojego ostatniego szczupaka w sezonie 2006. Był pięknie wybarwiony i długi na całe 57cm. Pamiętam...

Moja inauguracja cętkowanego sezonu 2008

Od paru miesięcy zastanawiałem się gdzie na dobre rozpocząć szczupakowy sezon 2008. Im bliżej było początku maja tym częściej patrzyłem...

Z Szalonej punktu widzenia

Moje spotkanie ze Shrap-Drakersami rozpoczęło się pod Auchanem na Modlińskiej... Stamtąd to Rapowska zielona strzała ( Nissan ) pilotowała...

Pewnego razu gdy odłożyłem spinning...

Wreszcie upragniony urlop!!!. Prawie dwa tygodnie majowego pobytu na ukochanych Mazurach. Na ten wyjazd ostrzyliśmy zęby ( raczej jigowe haki )...

Popularne "Metody i triki"

Naprawa gum i wobków

Każdy z nas ma jakąś ulubiona "Mega łowną gumę, kilera"... Co zrobić gdy w sklepie jej brak,a ona wygląd jak wrak? Co zrobić z woblerem,...

Moje Sandacze - kilka bysiorowych tajemnic

Pamiętam ten dzień jakby to było dzisiaj rano. Czerwcowy wschód słońca, na tle którego szczytówka mojego pickera z białymi robakami na...

W pogoni za boleniem

Boleń piękną rybą jest. Silną, szybką, przebiegłą! W dużej mierze dzięki tej rybie Rzeka w letnich miesiącach żyje! W moich planach -...

Wiślana rewolucja

Wydawać by się mogło, że wędkarstwo to dość stabilne hobby, choć oczywiście podlegające różnego rodzaju zmianom. Coraz to nowe...

Metody i triki

Trolling - okiem żółtodzioba...

Trolling w ostatnich latach zrobił ogromną furorę wśród wędkarzy. Jest bez wątpienia atrakcyjną alternatywą dla spinningowania. Więc i...

Czas woblera

Podsumowanie roku 2010 nie byłoby kompletne, gdybym nie wspomniał o przynęcie, która na głowę biła w minionym sezonie pozostałe. Woblery,...

Początki mojego jerkowania

Statyw - mała, ale jakże pomocna rzecz

Ile razy borykaliście się z problemem zrobienia zdjęcia z rybą będąc na jednoosobowej wyprawie? Ja to przerabiałem nie raz, ale jakiś czas...

Metody i triki

Pasiaste - wiem i nie wiem

Chyba żadne inne ryby nie uczą wędkarzy pokory tak, jak czynią to okonie. Będąc stworzeniami o niebo bardziej nieprzewidywalnymi niż kobiety...

Firma Osko

Pierwszy raz z produktami Osko spotkałem się przy okazji zawodów spinningowych na jednym z jezior Podlasia jakieś 3 lata temu. Wtedy od...

Popularne "Opowiadania"

Opowiadania

Zakończenie sezonu na moim jeziorku

Tak naprawdę nie nastawiałem się na połów, gdyż jechałem z myślą na działkę, aby wszystko zabezpieczyć na Zimę. Posprzątać to i owo,...

Na wiślanej główce

Siedzę sobie na wiślanej główce. Jest piękny kwietniowy poranek... Rapka klika razy delikatnie zaznaczyła swoją obecność w Wielkiej Rzece....

Meta

Nie było w historii naszego kraju tylu powodzi i wezbrań rzek, co w minionym sezonie. Kogo to wina, wszyscy wiemy, a jak nie to zapraszam do...

Czekając na nowy sezon

Luty to taki specyficzny miesiąc. Boże Narodzenie, Nowy Rok już za nami i mimo że jeszcze mrozi, pada śnieg to przeczucie podpowiada, że...

Złoty Haczyk

Mam skromną nadzieję, że to o czym mówi ta opowieść, przybliży Wam moją osobę i podejście do pasji jaką jest wędkarstwo.

Przekroczyłem półmetek cz. I

Przekroczyłem półmetek, więc tak mnie czasem nachodzi na wspominki... Które teraz, z dystansu paru dekad z wędką, pozwalają na w miarę...

Dwie życiówki

Już Listopad !!! Brrrrrr... wielkimi krokami zbliża się zakończenie sezonu. Normalnie pewnie bym o tym nie myślał ale ten rok jest wyjątkowy...

Biała ryba 2010 - żałosne

Za oknem zima, powoli czas podsumować kończący się sezon. Przeglądając notatki i zdjęcia dochodzę do jednego wniosku. Smutnego wniosku........

Królowa Wisła cz.1 – Historyczno-geograficzna pigułka

Wyszła wypłynęła przez skalną szczelinę. Biegła żywo po kamieniach, szemrząc beztrosko. Mijała ciemne bory i jasne zagajniki, zielone...

Gnojno nad Narwią - piękne miejsce

Sobota, 12 listopada 2011. Pobudka: 2.45. Że wcześnie? Wcale nie, wczoraj wstałem o tej samej godzinie… Taki los… wędkarza! Patrzę na...

Popularne artykuły wędkarskie

Przygotowania do wyjazdu na Szkiery część II

Zastanawiałem się, od czego zacząć drugą odsłonę wyprawy na Szkiery i wybór padł na...

Relacje z zawodów

V Puchar Shrap-Drakers

W sobotę 2 czerwca 2012 nad rzeką Narew w Pułtusku odbyły się zawody spinningowe o V Puchar...

Sprzęt

Spro Red Arc - oczami zwykłego wędkarza

Zaczynając swoją przygodę ze spinningiem kupiłem sobie Shimano Super GT 4000 - podwójna...

Ostatnio wiadomości na forum

Ostatnio komentowane teksty

Działalność SSR koła nr 13 Legionowo

skomenował: witaszek10

No cóż. Brawa Panowie, brawa. ...

skomenował: Kaz

Fajowo napisałeś brachu a jeszcze jak bym dodał swoje co nieco to zapewne było by można cały dzionek poświęcić na nasze wspomnienia !!! A może ?. Waldziu dzięki za powrót wspomnień i jak wspaniale si ...
zobacz więcej

Pierwsza wyprawa na północ Szwecji.

skomenował: walkor

@krzysztof-46 Dziękuję za pozytywny komentarz. Jeśli spodobał Ci się ten artykuł to zachęcam do lektury drugiej części http://www.firmadragon.pl/index.php/czytelnia/waldemar-ptak-przedstawia/2002--do- ...

skomenował: waldi-54

@Paweł. Ależ to były czasy! Przypomniałeś mi tym wspomnieniem PKP taką sytuację: po całym dniu i całej nocy nad wodą, wracaliśmy pociągiem z Chełma. Pociąg nabity do granic wytrzymałości,tak jakby ...

skomenował: Paweł

Waldi, czaderskie wspominki... Tak, kiedyś nie było raczej łatwiej, ale było weselejUsmiech Ja pamietam jak jechaliśmy we czterech pociągiem, chyba w osiemdziesiątym drugim, do Augustowa (wysiadka bodaj w ...

skomenował: waldi-54

Tomek jeśli tylko dasz znać, że przyjeżdżasz,to specjalnie dla ciebie będzie zanęcone łowisko, tylko daj znać kiedy, a liny masz w gwarancji. Pozdrawiam - waldi54Papa2 ...

skomenował: bysior

Waldek liczę na to że w końcu się uda Usmiech Najbardziej mam ochotę na Wasze liny Haha Reszta na priv Oczko ...

skomenował: waldi-54

Dziękuję Panowie za przychylną ocenę tych moich wspomnień z lat młodości. @niszczu. Znam Mosty nawet dość dobrze, kiedyś jeździliśmy na te zbiorniki, a właściwie to trzy, bo do Mostów i Zahajek, na ...

Popularne artykuły wędkarskie

Artykuły

Siedem dni siedmiu wspaniałych na Boren

Dwa lata rozkminki, dyskusji, przygotowań i zbierania informacji i ekipy. Siedem dni, siedmiu...

Sezon życia?

Zawsze przed rozpoczęciem nowego sezonu wspominam ten poprzedni... Czy zeszły rok był sezonem...

Karp wyczarowany ze snu

Dawno temu, w czasach ery Encho, w klasztorze Miidera, żył mnich imieniem Kogi. Zdobył sławę...

Osób online: 90. Zalogowanych Shrap-Drakersów: 6 i 84 Gości.