Shrap-Drakers Fishing Forum
Echosonda - Nowinki technologiczne
#1
Noszę się z zamiarem kupna echosondy.
Będzie to moja pierwsza echosonda także zaznaczam, że jestem totalnym laikiem.
Trochę poczytałem i popływałem na lowerance 52 i czy jakoś tak(jeszcze nie kolor) i chwilkę na lowerance elite 5x HDI.
Zastanawiałem się nad elite 5 chrip lub 7 chrip ale ostatnio wyczytałem coś o raymarine dragonfly i dokopałem się do takiego filmu porównawczego.
https://www.youtube.com/watch?v=I9_YVP3aGAw

Które wg Was jest lepsze?
W sumie podoba mi się obraz na elite (im cieńsza kreska tym twardsze dno)
Z kolei w dragonfly podoba mi się odwzorowanie gałęzi i innych przeszkód (down view) a co za tym idzie łatwe odróżnienie ich od zielska. Fajnie też w tym trybie widać ławice ryb.
Ale..........to tylko obrazki i filmy z neta.

2 sprawa to sonar boczny , jak jest z tym w praktyce?
Warto nie warto ?

A może jest jeszcze jakieś echo, którym warto się zainteresować?
Proszę o podpowiedzi Usmiech
Odpowiedz
#2
czołem,
wszystko zależy od tego co dzięki tej echosondzie chcesz osiągnąć
- oglądać dno
- szukać drapieżników
- śledzić sumy
- czy oglądać krzaki (DSI i podobne)

ja od lat używam lowrance'ów
- Mark 5 pro
- elite 5 (w pakiecie przypadkowo dostałem z GPSem - jak mi padnie prędkościomierz na łodzi to się ten GPS przydaje;-) )
- elite 9 Chirp - nowy nabytek ale używam go w klasycznym trybie

na wszystkich modelach widziałem, widzę:
- dno (miekkość, twardość)
- ryby na dnie, w toni w trybie łuków oczywiście
- no i moje ulubione sumy;-)


Odpowiedz
#3
Dzięki kolego za odzew.
Szczerze to ławice widać dobrze na jednym i 2 echu. Jednak nie mam na tyle obycia i nie bardzo
potrafię odróżnić zielsko od przeszkód (np. gałęzie,, drzewa) w normalnym trybie.
Raymarine pokazuje lepiej niż elitka w trybie DV czy DSI.
Nie wiem czy to lepszy ekran czy przetwornik. Generalnie nie ma progu cenowego ale nie chcę też kupować echa, które jest naszpikowane funkcjami z których nie będę korzystał.