Moja nowa życiówka

bysior 2010-09-20 Wyprawy wędkarskie

Przy tym wypłynięciu ryby wyjątkowo nie brały, sporadyczne puknięcia, bardzo delikatne. Zmienialiśmy miejsca co pół godziny w nadziei, że w końcu napłyniemy na to właściwe. Adam złowił około półmetrowego sandacza, ja zaliczyłem kilka niezaciętych brań i na tym koniec. Przed północą mam delikatne branie. Zacinam najlepiej jak potrafię pomimo zmęczenia kilku godzinnym łowieniem z opadu. Siedzi! Po pięciu sekundach czuję, że nie jest to kolejny pięćdziesiątak. W końcu! Adam odkłada spinning, włącza aparat i latarkę - co pomaga w holu. Mam wolne ręce i światło, które pokazuje mi mniej więcej gdzie znajduje się ryba. Szybka analiza sprzętu - plecionka Daiwy powinna dać radę, agrafka Dragona, hak Mustada - jest dobrze, ryba nie jest aż tak wielka. Branie było dość daleko, więc ciężko mi jest wyczuć "mniej więcej" wielkość ryby. Do tego dochodzi silniejszy niż zwykle nurt Narwi, spowodowany wysoką wodą.

Hol Sandacza

Kilka krótkich odjazdów, dwa wejścia pod łódkę i już widzę mojego sandacza. Już wiem, że mam na wędce swoją życiówkę. Dostrzegam jak jest zapięty - pół gumy wystaje z pyska, zapięty jest za sam koniec szczęki. Chwila luzu i spadnie, więc decyduję się na dość siłowy hol. Nie przesadzając, żeby nie wyrwać mu gumy z pyska. Na szczęście Xenodon do 60 gr. ma akcję raczej paraboliczną i miękką więc po kilku chwilach udaje mi się złapać sandacza gripem. Jest piękny!

Sandacz

I potem doświadczam najprzyjemniejszego uczucia - zapiętego jeszcze za grip sandacza wkładam na rękach do przyjemnie chłodnej wody mojej ukochanej rzeki. Jest zmęczony, powoli rusza pokrywami skrzelowymi odpoczywając na moich rękach. Po kilku chwilach czuję że nabrał sił, odpinam gripa i czekam aż spłynie z moich dłoni. Niesamowita chwila! I wtem powoli zsuwa się w ciemną wodę Narwi...

Sandacz wraca do wody

Wydaje się, że lipiec nie jest najlepszym miesiącem na drapieżniki. Przez wiele sezonów ten wakacyjny miesiąc rzeczywiście nie był najlepszy, ale tegoroczne anomalie pogody sprawiły, że było wręcz odwrotnie.

Lipcowa Narew

Adam, kolega który od wielu lat trzymał kartę wędkarską w szufladzie, po wielu namowach z mojej strony, poprzedniego sezonu zaczął chodzić na ryby. W tym sezonie kupił łódkę i silnik. Wcielając się w rolę nauczyciela spinningu - wiele razy pływaliśmy jego pychówką po Narwi w okolicach Pułtuska. I łowiliśmy ryby - jak na wakacyjny miesiąc szło nam całkiem nieźle. Nie były to może wielkie sztuki, ale regularne brania i sandacze do 55 cm były normą przy każdym wypłynięciu. I Adam zaliczył pierwszego sandacza na spinning - w dodatku nocnego na gumę z dna. Co jak wiecie nie jest codziennością w dzisiejszych czasach - zwłaszcza dla początkujących spinningistów. Ja również połapałem sporo małych sandaczy. Miałem również na wędce naprawdę dużą rybę - zdarzenie opisałem na swoim blogu.

Ryb szukaliśmy tak jak przystało na lato - nocami na blatach. Wybierałem miejsca, w których blaty miały w bliskiej okolicy głębsze rynny lub ciekawsze struktury dna. Problem tegorocznych połowów sandaczy stanowił brak białej ryby. W poprzednich sezonach - sandacze w lato można było namierzyć na skrajach stad leszczy - gdzie zapewne polowały na drobnicę trzymającą się z boku. W tym roku - leszczy w wodzie nie było - a jeśli to pojedyncze małe stada. Ale to temat na inny artykuł.

Tak więc pływaliśmy wieczorami łowiąc na płytkiej wodzie. Zazwyczaj wypływaliśmy o szarówce - na pierwszych miejscówkach byliśmy na skraju lub już po zachodzie słońca.

Wyprawa na sandacze

Na jednym z wypłynięć, Adam trafił na dużą gumę dość dużego bolenia. 12 cm Relax rzucony przy filarze, szybki opad, dwa przekręcenia korbką i bach!

Boleń Adama

To były piękne chwile spędzone nad wodą, okraszone dobrymi połowami. I dziękuję Adamowi za zabierania mnie na łódkę - inaczej ten lipiec byłby jak każdy inny...

bysior

Paweł, 2010-09-20 13:56:24
Uffffffff.......:boisie: A już się przestraszyłem, że kolejnego sanadcza wyholowałeś, tego bym nie zniósł:glupek::paluszkiem::D Ale fajnie sie czyta takie relacje, aczkolweiek.... nadal brak mi informacji, ile ta bestia miała centymetrów!:paluszkiem:. Przy jesiennej relacji z holu jeszcze większego ryba (a tego Ci życzę) proszę o nie pominięcie takiej informacji:nerwus:
tymon, 2010-09-20 14:26:01
:D podobnie jak Paweł, już sobie robiłem miejsce w głowie na kolejnego smoka. Uff, Bysior, potrafisz człowieka przestraszyć. Ale nie przejmuj się, jesienią będą większe już na twój rekord życiowy :pocieszacz:
Bondarenki, 2010-09-20 16:28:49
Fajnie to opisałeś Bysior , gratulacje:oklasky:
Aneta-Bondarenki, 2010-09-21 07:27:50
Gratulacje, piękny sandacz:oklasky:
Kaz, 2010-09-21 18:47:49
No Bysiorku!!! jesteś jednym z.... kolei koleszką pretendentem do miana mistrza i pogromcy Sandaczy!!!!!!!!! Brawo!!!:oklasky::oklasky::oklasky:
colednik, 2010-09-22 14:07:22
Bysior słuchy mnie doszły, że to ten z rybnego:P:P:P
krzyko, 2010-09-22 17:10:16
I ja jeszcze raz Ci pogratuluję pięknego zębatego.Muszę to zrobić żeby nie zostać posądzonym o zazdrość:bezradny:.Podważyłeś teorię którą wszem i wobec głoszę że sandacze w rzece żerują w nocy w płytkiej wodzie.Ale to jest cały urok wędkarstwa bo nie ma stałych szablonów i człowiek uczy się całe życie.Gratuluję i czekam na większego jeszcze o 5kg.Powyżej dychy mogę nie wytrzymać :zly:
Wozik77, 2010-09-26 22:06:08
Kurcze. I ja myślałem że wyjatkowego farta masz w tym sezonie Tomek , że po dopiero co ustanowionym rekordzie masz już kolejnego smoka na koncie :kwadr: Tak czy siak tamtego jeszcze raz Ci gratuluje i zyczę, byś na kolejnego zbyt długo nie czekał.
gusto, 2010-09-28 19:41:09
:oklasky::oklasky::oklasky:
bysior, 2010-09-30 23:47:20
Dzięki Chłopaki! Niestety to nie jest kolejny duży smok - ale opisana wyprawa kiedy ten był złowiony. I mam nadzieję wielką, że spierdzielił gdzieś w głęboki dół, gdzie nikt go nie sięgnie... Piękny sandacz, piękna płetwa grzbietowa, piękny ogon, pięknie odpływał - szanujmy je. To są piękne ryby!
adam-z82, 2011-01-30 19:11:26
Fajna rybka! To jest to co tygryski lubią najbardziej! Jak napisał pewien redaktor,"Nowa jakość". Pychówka, daje takie możliwości - dla mnie to wyzwanie na nowy sezon. W sierpniu łowiłem na Narwi powyżej Pułtuska, miejscowość Brzóze. Katowałem pewną burtę,trudna woda. Złapałem dwa sandacze, 48cm, 69cm, a i jeden mi spadł "spory". Z tego drugiego jestem bardzo dumny. Nie za jego wymiary, ale za walkę, miejsce i porę połowu. Po prostu wypracowałem go sobie!